کاربر گرامی به وب سایت دادسرا یار خوش آمدید | برای استفاده کامل از امکانات سایت عضو یا وارد شوید

وکیل قتل در یاسوج - دادسرایار

شما در حال مشاهده مطلب مذکور در بخش مقالات سایت می باشید

وکیل قتل در یاسوج - دادسرایار

وکیل قتل در یاسوج - دادسرایار

وکیل قتل در یاسوج

0922-519-24-08

وکیل پایه یک دادگستری و مشاورحقوقی

قتل یکی از جرایمی است که در تمامی نظام‌های حقوقی دنیا جرم‌انگاری شده‌است یعنی قانون‌گذار آن را ممنوع و برای مرتکب آن مجازات در نظر گرفته‌ است.

هر یک از انواع مختلف قتل، دارای مجازات خاصی می‌باشد. اینکه قتل عمد یا شبه عمد یا خطای محض باشد متفاوت است.

قتل از جمله جرایم کیفری است که متهم به این جرم حتی در صورت عدم اقدام به استخدام وکیل دادگاه برای او وکیل تسخیری معین می کند. وکیل قتل پروسه طولانی و سختی در دفاعیات یک پرونده قتل دارد و شاید بتوان گفت مشکل ترین مبحث کیفری که یک وکیل با آن سروکار دارد پرونده قتل است. وکیل قتل می تواند وکالت قاتل را بر عهده بگیرد یا وکالت اولیای دم مقتول را قبول کند. در هر دوحالت به چنین وکیلی وکیل قتل اطلاق می شود

مجازات مرتکب جرم قتل

طبق قانون مجازات اسلامی که بر پایه‌ی موازین شرعی و اسلامی به تصویب رسیده‌است، مجازات شخصی که مرتکب قتل عمد می‌شود قصاص نفس است. قصاص نفس به این معنا است که با شخصی که مرتکب قتل شده‌است، همان کاری انجام می‌شود که خودش با دیگری انجام داد ه‌است؛ یعنی شخصی که مرتکب قتل شده‌، در قبال جنایتی که کرده به اعدام محکوم می شود.

در مورد قتل خطای محض مجازات اعدام پیش بینی نشده برای مثال اگر کودکی اسلحه ای را به سمت کسی نشانه رفته و شلیک کند به علت صغر سنی و موجود نبودن عناصر قتل عمد تنها به پرداخت دیه قتل از سوی عاقله محکوم می شود. در رابطه با قتل شبه عمد اما قضیه کاملا پیچیده است. این در حالتی است که شخص برای درگیری با مقتول مثلا به سوی او شیء را پرتاب می کند ولی قصد کشتن او راندارد ولیکن قتل رخ می دهد. اصولا بسیاری از قتل ها در این دسته از تقسیم بندی ما قرار می گیرند و متأسفانه اگر برای متهم وکیل قتل مجربی اتخاذ نگردد چنبن اشخاصی محکوم به اعدام می گردند.

فرض کنید قاتل اصلا انگیزه قتل مقتول را نداشته باشد برای مثال: با تفنگ سر مقتول را با تصورخالی بودن اسلحه نشانه بگیرد و ماشه را بکشد در چنین شرایطی قتل می تواند عمدی محسوب شود و ضارب به عنوان قاتل عمد قصاص گردد.مساله دیگر این که گاهی درنزاعی جمعی افرادی به قتل می رسند و قاتل مدعی است از خود دفاع کرده است،این موضوع هم در قوانین ما پیش بینی شده است و اهمیت وکیل قتل در اینجا مشخص می شود که اگر دفاع مناسبی از او صورت نگیرد فرد مذکورقصاص می شود.در صورتیکه با اثبات شرایط قتل شبه عمد یا دفاع شخصی می توان متهم را از چوبه اعدام رهانید.

یک وکیل قتل با وکالت شایسته می تواند یک متهم به قتل را علاوه بر قصاص از دیه هم معاف کند. در نهایت مساله جرم قتل مساله مرگ و زندگی است و نمی توان نسبت به ان بی دقتی نمود. چه بسا افراد بی گناهی که به علت نداشتن وکیل قتل متخصص و خوب در این زمینه به دار مجازات آویخته شده اند و چه بسا قاتلینی که به ناحق به علت ناتوانی وکیل قتل اولیای دم از مجازات گریخته اند.

 

واضح است که وکیلی که به وکالت در خصوص پرونده قتل می پردازد می بایست هم از قوانین مربوط به قتل و هم رویه موجود در دادگاه ها و همچنین شگردهای پلیسی و جنایی لازم باخبر باشد.وکیل قتل عنوانی است که نمی توان به هر وکیلی منسوب نمود و علت آن هم مشخص است،اینکه وکیل قتل صرفا با استناد به قوانین نمی تواند به نحو شایسته از موکل دفاع نماید ،همانطور که مستحضر هستید در صورت اثبات قتل به نحو عمد مجازات آن قصاص است یعنی فرد قاتل به دار اویخته می شود.  بدیهی است با وجود چنین مجازاتی نمی توان به هر وکیل قتلی اعتماد نمود و می بایست به وکلای متخصص مراجعه نمود. در صورت بروز هرگونه مشکل در این باب شما می توانید با وکلای مجرب مؤسسه دادسرایار تماس حاصل نمایید و اطمینان داشته باشید که آنها تا آخرین مراحل دادرسی در کنار شما خواهند بود.

دوستان گرامی با توجه به مطالب ذکر شده می توانید با مطالعه مقاله  اکراه در قتل  در این باره اطلاعات بیشتر را کسب نمایید. 

مزایای بهره مندی از وکیل قتل:

وکیل قتل می تواند رضایت و یا عدم رضایت شاکی را اعلام نماید و نیازی به حضور شاکی برای اعلام رضایت نخواهد بود.

مدت زمان اثبات جرم قتل کمتر می شود.

نیازی به حضور شاکی در دادگاه نخواهد بود.

در صورت متواری بودن قاتل میتواند سریعا او را جلب کند.

در صورت رضایت اولیای دم وکیل قتل میتواند از طرف شاکی دیه را به آنها پرداخت کند.

مراحل طرح شکایت قتل به وسیله وکیل قتل و مدارک مورد نیاز

شما نیاز به وقت مشاوره حضوری با یک وکیل قتل را دارید. برای دریافت وقت با مؤسسه حقوقی دادسرایار تماس حاصل فرمایید.

پس از گرفتن وقت حضوری با وکیل قتل، جزئیات پرونده را برای وکیل شرح داده و چنانچه مدارکی برای اثبات ادعای خود و یا دفاع از خود دارید به وکیل قتل تحویل داده و وکالتنامه وکیل را امضاء می کنید.

در این مرحله وکیل مراحل قانونی اثبات جرم قتل و یا دفاع از متهم را پیگیری می کند.

همچنین شما عزیزان میتوانید با راهنمایی از وکیل در شیراز نیز راه خود را بهتر و مفید تر بیابید

مدارک لازم عبارتنداز:

  • مدارک شناسایی از قبیل شناسنامه و کارت ملی
  • ارائه مدارک و مستندات و شهود برای اثبات جرم قتل

همانطور که  ذکر کردیم پیش بردن پرونده های مهمی مانند قتل، به تنهایی امکان پذیر نخواهد بود چه بسیار افرادی بوده اند که به گمان خود قتل عمد انجام داده بودند ولی طبق قانون و قوانینی که قانونگذار تعیین نموده قتل آنها عمد محسوب نمیشده و به ناحق مجازات شده اند. لذا کمک گرفتن از وکیل قتل مجرب و متخصص بسیار حائزاهمیت است. برای اینکه عادلانه به حق خود برسید یا به ناحق مجازات نگردید با ما تماس بگیرید.

درخواستی کاربران(اظهارنامه)

همانگونه که م۵۱آ.د.م. بند هفتم آن بیان می‌دارد یکی از شرایط به جریان افتادن دادخواست «امضای دادخواست دهنده و در صورت عجز از امضا اثر انگشت او» می باشد، حال با مستفاد از ماده مذکور در صورتی که اظهارنامه فاقد امضا باشد، هیچگونه سندیت و قابلیت ارسال ندارد، زیرا که امضا در زیر برگ‌های انتساب آن را به شخص امضازننده می‌رساند. لهذا یکی از شرایط اصلی اظهارنامه امضا ذیل آن می‌باشد که در صورت عجز از امضا باید اثر انگشت و در صورت داشتن مهر از آن نیز استفاده نمود در صورتی که اظهارنامه توسط وکیل یا نماینده یا شخص که شکل قانونی از طرفی حق ارسال اظهارنامه و طرح دعوی را دارد باید ذیل اظهارنامه را امضا نماید و همچنین این اشخاص که به نمایندگی اقدام می‌کنند، می بایست با فتوکپی برابر اصل برگه نمایندگی را پیوست اظهارنامه نموده و برای مخاطب ارسال نمایند تا سمت او مشخص گردد.

همانگونه که قبلاً بیان شد پس از خرید برگه اظهارنامه، هرگاه مخاطب یک نفر باشد سه برگ و در صورت تعدد مخاطب به تعداد هر نفر بیشتر یک ورقه اضافه خواهد شد. لهذا سپس تنظیم و تکمیل اظهارنامه به شرحی که گذشت به دفتر دادگاه ارائه که قاعدتا دفتر کل این مسئولیت را داشته که پس از ابطال تمبر به مبلغ ۱۰۰۰ ریال در دفتر ثبت اظهارنامه ثبت شده و شماره برای آن تعیین می‌گردد و مهر شده و سپس به واحد اجرائیات و در صورت عدم واحد مزبور به کلانتری محل ارائه که مامور ابلاغ آن را به نشان مخاطب رسانده و نامبرده امضای او را تصدیق نموده و سپس یک برگ به مخاطب ارائه می‌شود و دو برگ دیگر به دفتر دادگاه مسترد شده که اظهارکننده پس از طی ۱۰ الی ۱۵ روز می تواند به دفتر دادگاه مراجعه و جواب اظهارنامه را دریافت نماید

بیشتر بخوانید: وکیل در شیراز

این توضیح سلسله روال اداری عادی آن می باشد. همانگونه که به طور عملی انجام شد، پس از تنظیم اظهارنامه و ابطال تمبر و ثبت آن در دفتر ثبت اظهارنامه به شکل دستی به واحد اجرائیات آورده و به همراه مامور اجرا در همان روز به محل مورد نظر رفته و نامبرده حضور و اقدام به جواب اظهارنامه نموده است و متعاقبا در همان روز اظهار نامه به دفتر دادگاه ارجاع و نسخه‌ای که برای اظهارکننده بود دریافت شد. توضیح اینکه در مواقعی که اظهارنامه نیاز به جواب سریع و فوری باشد می‌شود با چنین سرعتی اقدامات اظهارنامه را حتی یک روزه هم انجام داده شایان ذکر است دفاتر دادگاه‌ها و اداره ثبت اسناد تبصره م۱۵۶ ق.آ.د..م اختیار دارند که مطالب و اظهاراتی که در متن اظهارنامه نوشته شده اگر خارج از نزاکت و خلاف ادب مثلاً فحاشی و استفاده از الفاظ رکیک باشد از ارسال آن جلوگیری کنند.

ارسال اظهارنامه از طریق اداره ثبت اسناد ارسال آن از طریق دفاتر دادگاه به این توضیح که پس از ارائه به اداره ثبت اسناد به واحد اجرائیات آن ارجاع که پس از شماره و ثبت و ابطال تمبر به مبلغ۱۰۰۰ ریال توسط مامور اداره ثبت به مخاطب ابلاغ می‌شود ،لهذا چون ارسال اظهارنامه از طریق دفاتر دادگاه راحت‌تر و بهتر بوده، ندرتا اشخاص از طریق اداره ثبت اسناد نسبت به ارسال اظهارنامه اقدام می کنند.

به هر حال هر کاری دارای محاسن و معایب می باشد، یکی از این اقدامات ارسال اظهارنامه می‌باشد. از آنجایی که در خیلی از موارد دلیل و مدرکی وجود ندارد و شخص با مراجعه به وکلا و یا کارشناسان حقوقی و تنظیم اظهارنامه و ارسال آن برای طرف می‌تواند چیزی از آن به عنوان اقرار دریافت نماید، حتی اگر چند کلمه و یک جمله بنویسد می‌تواند دلیل شود به ضرر او و به نفع اظهار کننده زیرا که هنوز تمامی و اکثر مردم ما آنچنان به مسائل و موارد حقوقی آگاه نیستند و هنگام رسیدن اوراق قضایی مراجعه به وکیل نمی‌نمایند و بیشتر افراد مردم حتی طرح دعوی را خود انجام داده که در صورت عجز از ادامه و هنگامی به این باور می‌رسند که محکوم خواهند شد به وکیل مراجعه می‌نمایند و حتی عده ای هستند که با ارسال اظهارنامه به ترس افتاده و شرایط نوشته شده را قبول می نمایند، لهذا هنوز هم ارسال اظهارنامه می تواند یک برگه ای باشد که از مخاطب اقرار یا خیلی از چیزها را که مکتوم بوده و دلیل و مدرکی برای آن نزد اظهارکننده نیست را عنوان می نماید. و از باب اخباری و اعلامی آن هم خیلی مثمرثمر می‌باشد، چرا که بعضی از مواقع قصد داریم مطلبی را به طور رسمی به کسی بگوییم به نحوی که بعداً بتوانیم ثابت کنیم که مطالب را به او گفته‌ایم از اظهارنامه استفاده می‌نماییم و یا اینکه حتی در بعضی از مواقع دادن اظهارنامه به موجب قانون لازم است، مثلاً قانون اصلاح جلوگیری از تصرف عدوانی مصوب ۶/۱۲/۱۳۵۳ ارسال اظهارنامه را الزامی می داند.

همچنان که هر چیزی دارای محاسن می باشد، نهایتا دارای ایرادات و معایبی هم هست توضیح مختصری بدهیم، در اکثر چیزها که محاسن وجود دارد معایبی نیز هست. مثلا حتی مصرف دارو نیز دارای محاسن و عوارض جانبی فراوان است. به هرحال معایب اظهارنامه اینگونه است که اولاً طرف مقابل را از شروع دعوی خود آگاه می‌کنیم، چرا که با ارسال اظهارنامه اصولا از مخاطب درخواست می‌کنیم. اگر به خواسته ما جامه عمل نپوشانی ظرف مهلت معین شده بر علیه شما طرح دعوی خواهد شد سپس طرف مقابل خود را برای دعوی که به نوعی با ارسال اظهارنامه شروع شده است آماده می کند و به عبارت ساده تر ارسال اظهارنامه که از طریق دفاتر دادگاه صورت می‌گیرد و در واقع شروع دعوی می باشد.

ثانیاً: با ارسال اظهارنامه و منتظر ماندن آن تا جواب به دست طرف برسد مدتی وقت خواهد برد در نتیجه مدتی را برای طرح دعوی از دست می‌دهیم و در مقابل مخاطب متوجه شروع دعوی بشود اگر خواسته وجه و مطالبه باشد می‌تواند در این مدت تا شروع دعوی اقداماتی حتی سوری جهت انتقال اموال اعم از منقول و غیرمنقول اقدام نماید. ثالثا: مهم‌تر از همه اینکه در شرح مقاله گذشته است عدم آگاهی نسبت به مسایل حقوقی و تنظیم اظهارنامه توسط خود اشخاص می باشد. و احتمال اینکه چیزی را شخص عنوان کند که به ضرر او تمام شود و یا اقراری بوده که به نفع مخاطب و به ضرر ارسال کننده باشد چرا که اکثریت مردم در کارهای دادگاهی و حقوقی از مبتلا و مشاورین کمک نمی‌گیرند شاید اصلی ترین علت آن نبود درآمد مکفی و نداشتن وضعیت مالی مناسب می باشد که این علت باعث اقدام به طرح دعوی بدون حتی مشاوره و آگاهی که نهایتا سبب از دست دادن حق و حقوق خویش خواهند شد. مبحث ششم: نتیجه‌گیری

هرگاه موضوعی باعث اختلاف و سبب دعوی گردد آن دعوی دارای جنبه‌های حقوقی و یا کیفری می‌باشد که در جنبه‌ی حقوقیطرفی که خود را ذیحق می‌داند می‌تواند قبل از طرح دعوی در محاکم دادگستری درخواست مطالبه چیزی را به طور رسمی به طرف مقابل اعلام نموده که بعدا با توجه به جواب مخاطب دلیلی به نفع او و یا اینکه ثابت کند که مطلب مورد نظر را به او گفته از اظهارنامه استفاده نماید. لهذا عده‌ای از علمای حقوقی فرستادن اظهارنامه را با توجه به چگونگی تنظیم آن تجویز می‌کنند ولی عده‌ای از علمای حقوق، ارسال اظهارنامه را با توجه به بروز ایراد ضررهای جانبی که بعدها بر علیه اظهار استفاده کننده و یا اینکه باعث گرفتن وقت می شود، تجویز نمی‌کنند. ولی به نظر اینجانب ارسال اظهارنامه با کیفیت مناسب و استوا به مسائل حقوقی و اینکه خود یا شخص دیگر آن را به اتفاق مامور به شکل سریع انجام دهد خالی از ایراد می باشد زیرا که یک اعلام به طرف دعوی و گرفتن حداقل مطالبی می‌تواند باشد.

 

image
JM
نویسنده این مطلب

مهدی حنیور

ارسال دیدگاه

کاربر عزیز برای ارسال دیدگاه ابتدا باید عضو یا وارد شوید

عضویت / ورود
 
دیدگاه ها
این مطلب نظری ندارد