کاربر گرامی به وب سایت دادسرا یار خوش آمدید | برای استفاده کامل از امکانات سایت عضو یا وارد شوید

وکیل بیمه در شیراز+مشاوره تلفنی 24 ساعته فوری و رایگان

شما در حال مشاهده مطلب مذکور در بخش مقالات سایت می باشید

وکیل بیمه در شیراز+مشاوره تلفنی 24 ساعته فوری و رایگان

وکیل بیمه در شیراز+مشاوره تلفنی 24 ساعته فوری و رایگان

وکیل بیمه در شیراز

وکیل پایه یک دادگستری

خداوردی حنیور

09225192408

بهترین وکیل بیمه در شیراز

بیشتر بخوانید: وکیل در شیراز

با پيشرفت تمدن و توسعه جوامع بشري و بكار گيري علوم و فن آوري هاي جديد، ثروت و دارايي انسان افزونتر شده است. به رغم تسهيلاتي كه با ورود فرآورده هاي صنعتي براي رفاه بشر فراهم گرديده ريسكهاي جديدي نيز وارد اجتماع شده كه دائماً جان و مال انسانها را به مخاطره مي اندازد . گاهي جبران آثار زيانبار اين خطرات از حد تحمل و توان فرد خارج است. از اين رو يكي از مهمترين انديشه هاي هر شخص در زندگي فردي و اجتماعي ايجاد شرايط مطلوب براي تأمين آتيه و پيشگيري عواقب ناشي از حوادث ناخواسته به منظور نيل به آرامش خاطر مي باشد. امروزه بيمه واقعيتي است كه در پرتو آن مسير رسيدن به اين هدف هموار مي گردد.

بيمه تكيه گاه مناسبي است كه در زمانهايي خاص به كمك افراد آمده و وضعيت اقتصادي آنها را سر و سامان داده و امنيت خاطر و رفاه مالي آنان را فراهممي سازد.اصولاً بيمه يك قرار داد و توافق بين شركت يا سازمان بيمه اي با افراد و اقشار جامعه است. هرگونه توافقي كه شده باشد لازم الاجراست. نظر به اينكه افراد به نوعي تحت پوشش يكي از انواع بيمه ها مي باشند در شرايط عمومي هر يك از بيمه ها در ابتدا تعاريف مختصري راجع به بعضي از واژه هاي مربوطه ارائه شده است.( وکیل دعاوی بیمه )

جبران خسارت، تعهد اساسی شرکت های بیمه و رضایت بیمه گذاران، هدف غایی این شرکت هاست. شرکت های بیمه با قبول پیشنهاد بیمه گذاران و صدور بیمه نامه، جبران خسارت آنها را به عهده می گیرند. لذا شرط موفقیت آنها، ارائه خدمات مناسب و به ویژه ایفاء به موقع و به نحو احسن تعهداتی است که پذیرفته اند.تصفیه مسالمت آمیز خسارت ها، مطلوب بیمه گران و بیمه گذاران است. هیچیک از طرفین تمایلی به مراجعه به دادگستری و طی طرق قضایی ندارد. طرح دعاوی متعدد علیه بیمه گر به کیفیت و شهرت کار او لطمه می زند.بیمه گذار نیز خواهان آن است که با دریافت هرچه سریعتر خسارت، به وضعیت عادی و قبلی خویش بازگردد و از شرایط سختی که بر اثر تحقق خطر بر او تحمیل شده است، هرچه سریعتر رهایی یابد. ليكن بروز اختلاف مابين اصحاب بيمه امري اجتناب ناپذير و قابل انتظار است كه بخشي از پرونده هاي موجود در محاكم را به خود اختصاص داده است. شاید در نگاه اول وکیل دعاوی بیمه را فردی تصور کنید که فقط اختلاف بیمه ای یک شخص حقیقی یا حقوقی را انجام می دهد و بابت اینکار حق وکالت دریافت می کند ، در صورتی که کار یک وکیل دعاوی بیمه تا حدی پیچیده تر از یک وکیل معمولی است چرا که ممکن است نحوه برداشت و قضاوت از قوانین و مقررات بیمه ای متفاوت باشد. ویژگی های اصلی یک وکیل دعاوی بیمه حرفه ای عبارت است از:

  • تسلط بسیار بالا بر فنون مذاکره
  • مسلط بر نحوه استفاده از قوانین بیمه به همراه تمامی تبصره ها و بخشنامه ها
  • مطالعه روزانه قوانین به لحاظ نیاز دفاعی در انواع پرونده ها

همچنین شما عزیزان میتوانید با راهنمایی از وکیل در شیراز نیز راه خود را بهتر و مفید تر بیابید

 

دادسرایار در امور بیمه در تمامی زمینه ها آماده ارائه خدمات بیمه ای به فعالان صنعتی، بازرگانی، حمل و نقل و ….در عرصه داخلی و بین المللی می باشد. خدمات دادسرایار در رابطه با دعاوی مربوط به بیمه عبارتند از

بیمه اموال :

  • بیمه باربری
  • بیمه آتش سوزی
  • بیمه مسئولیت تولیدکنندگان و فروشندگان محصول
  • بیمه مسئولیت مدنی متصدیان حمل و نقل داخلی

پایان مقاله وکیل بیمه در شیراز

به درخواست شما همشهری های عزیز در مورد دادخواست توضیحاتی ارائه میدهیم.

تاریخ رسید دادخواست به دفتر، تاریخ اقامهی دعوا شمرده می شود. (ماده ۴۸ ق.آ.د.م.). مدیر دفتر کل دادگاه باید فوری پس از ثبت دادخواست، آن را به نظر رئیس شعبه ی اول یا معاون وی برساند تا به هر شعبه ای که مصلحت بداند ارجاع نماید. (ماده ۵۰ ق.آ.د.م.) مدیر دفتر شعبه ی مرجوع الیه، پس از رسیدن دادخواست به دفتر مكلف است آن را در دفتر مخصوص ثبت دادخواست ها ثبت نماید. مدیر دفتر شعبه، پس از قرار دادن دادخواست و پیوستهای آن در پوشه و نوشتن شماره پرونده بر آن، دادخواست و پیوستهای آن را بررسی می نماید تا از کامل بودن آن اطمینان پیدا کند.

چنانچه دادخواست شرایط مقرر قانونی را نداشته باشد به تکلیف مقرر عمل می کند (صدور اخطار رفع نقص و …) و اگر کامل بوده و یا در فرجه قانونی کامل گردید آن را، به پیوست گزارش در این خصوص فورا در اختیار دادگاه قرار میدهد (ماده ۶۴ ق.آ.د.م.) دادگاه چنانچه پرونده را کامل تشخیص دهد، دستور میدهد تا وقت دادرسی (ساعت، روز، ماه و سال) تعیین شود، وقت دادرسی را منشی دادگاه که از کارمندان دفتری شمرده می شود اما در دادگاه (و نه دفتر دادگاه انجام وظیفه می نماید، با توجه به دفتر اوقات، تعیین نموده و در پرونده نوشته و آن را به دفتر دادگاه برمی گرداند.

دفتر دادگاه، با صدور دستور دادگاه و برگشتن پرونده دادخواست و پیوستهای آن را، به موجب اخطاریه، به خوانده و همزمان وقت دادرسی تعیین شده را به وی و خواهان، توسط واحد ابلاغ مربوطه ابلاغ می نماید. مواد ۶۴ و ۶۷ ق.آ.د.م.). اگر دادگاه پس از دیدن پرونده، دادخواست را ناقص بداند جهات نقص را نوشته، آن را برای صدور اخطار رفع نقص توسط دفتر به آن مرجع عودت می دهد.

در دعوای مدنی مطالبه وجه چک اگر خوانده مجهول المكان اعلام شده باشد آیا ابلاغ اوراق دعوا به نشانی بانکی او کافی است یا باید برای ابلاغ آگهی منتشر گردد؟ نظر اکثریت: آنچه ماده ۲۲ ق.ص.چ. مقرر نموده امری استثنایی است از این رو تنها در دعوای کیفری صدور چک بی محل کاربرد دارد. در دعوای مدنی وقتی که در دادخواست خوانده مجهول المکان اعلام شده، مقررات ابلاغ مذكور در ق.آ.د.م. لازم الرعایه است. بنابراین ابلاغ اوراق در نشانی بانکی کافی نیست، خواه دعوای مدنی ضمن دعوای کیفری طرح شده باشد یا به طورمستقل.

نظر اقلیت: نشانی بانکی، نشانی قراردادی صادر کننده چک است و مطابق ماده ۱۰۱۰ ق.م. نسبت به دعاوی راجع به آن، اقامتگاه محسوب و هر ابلاغی که در رابطه با چک به نشانی مذکور صورت گیرد معتبر است. چنانچه بانک وقتی گواهی عدم پرداخت صادر می کند مکلف است نسخه ی دوم آن را به همین نشانی برای صادر کننده ارسال نماید (ماده ۴ ق.ص.چ) مقررات مادتين ۱۵ و ۲۲ همان قانون نیز مؤید مطلب مذکور است زیرا ماده ۱۵ مقرر نموده که دارنده چک می تواند وجه چک و ضرر و زیان خود را در دادگاه کیفری از مرجع رسیدگی مطالبه کند و ماده ۲۲ تصریح نموده هرگونه ابلاغی به نشانی بانکی به عمل می آید و عموم لفظ هرگونه دعاوی مذکور در ق.ص.چ. را شامل می شود هم دعوای کیفری و هم دعوای مدنی افزون بر آن، اگر در دعوای کیفری که برای صادر کننده عواقب وخیم تری دارد ابلاغ به نشانی بانکی کافی باشد، به طریق اولی در دعوای مدنی، ابلاغ به همان نشانی کافی است.

فصل چهارم: جلسهی دادرسی، تعیین و تشکیل دادرسی، در لغت به معنای «به داد مظلوم رسیدن، رسیدگی به دادخواهی دادخواه، محاکمه» آمده است.

در اصطلاح حقوقی، دادرسی به مفهوم اعم، رسیدگی مرجع قضاوتی به درخواست متقاضی برای صدور رأی، با لحاظ پاسخی میباشد که طرف مقابل، عندالاقتضا، مطرح می نماید. دادرسی به مفهوم اخص، رسیدگی مرجع قضاوتی به دعوا یا امر مطروحه، یعنی ادعاها، ادله، استدلالات و خواسته ی خواهان، با لحاظ پاسخ احتمالی خوانده، برای صدور رأی قاطع می باشد. «جلسه»، در لغت، از جمله، به معنای «نشست، مجمع و انجمن» آمده است.

بنابراین معنای لغوی جلسه ی دادرسی نشستی است که در آن به دادخواهی دادخواه رسیدگی می شود. در حقیقت، چنانچه قاضی با تعیین وقت و دعوت قبلی از اصحاب دعوا یا وکلای آنان، حضور یافته تا به دعوا یا امری که خواهان مطرح نموده و یا به ادعا و الهی اصحاب دعوا رسیدگی شود، جلسه دادرسی تشکیل شده است. لا وقت جلسه باید به گونه ای تعیین شود که فاصله بین ابلاغ وقت به هر یک از اصحاب دعوا که مقیم ایران باشد و روز جلسه کمتر از پنج روز نباشد. چنانچه نشانی هر یک از اصحاب دعوا در خارج از کشور باشد فاصله مزبور نباید از دو ماه کمتر باشد.

ماده ۶۴ ق.آ.د.م.) در صورتی که جلسه برای شنیدن اظهارات گواه باشد باید فاصله روز ابلاغ تا روز جلسه حداقل یک هفته باشد. (ماده ۲۴۲ ق.آ.د.م.) در روز جلسه، دادگاه باید رعایت

فاصله های مزبور را مورد رسیدگی قرار دهد و چنانچه رعایت نشده باشد جلسه را تجدید کند، مگر اینکه ذینفع حاضر بوده و یا لايحه تقدیم نموده و به این امر اعتراض نکرده باشد. به موجب ماده ۹۳ ق.آ.د.م. : «طرفین می توانند در جلسه ی دادرسی حضور یافته و یا اینکه لایحه ارسال کنند». یا این که وکیل آنها در جلسهی دادرسی حاضر شود.

البته، اگر دادرس حضور شخص طرف دعوا و یا وکیل او یا هر دو را لازم بداند آن را در برگ اخطاریه قید مینماید که در اینصورت آنها مکلف به حضور در دادگاه می باشند. (ماده ۹۴ ق.آ.د.م.) در شروع جلسهی دادرسی ابتدا خواهان یا وکیل وی خواسته خود را مطرح نموده و نسبت به دعوا یا امری که در دادگاه مورد رسیدگی است به طور شفاهی یا کتبی دفاع می نمایند. مثلا در دعوای مطالبه وجه دارنده یا وکیل وی اصولا خواسته خود را به شرح دادخواست تقدیمی اعلام نموده و تقاضای صدور رأي له خود(موكل) را می نماید. چون دادخواست و پیوستهای آن از پیش به خوانده ابلاغ و بنابراین از ادعاها، ادله و استدلالات خواهان آگاه شده است، معمولا قسمت قابل توجهی از وقت جلسه به طرح و شنیدن دفاعیات خوانده یا وکیل وی اختصاص پیدا می کند.

اگر حضور خوانده در جلسه لازم باشد، اما وی در جلسهی دادرسی حاضر نشود، اگر دلایل کافی باشد، دادگاه رسیدگی و اقدام به صدور رأی می نماید و اگر دلایل کافی نباشد، جلسه تجدید می شود. اظهارات و دفاعیات خواهان و خوانده و همچنین وکلای اصحاب دعوا معمولا در صورت جلسه ی دادرسی نوشته می شود.

image
JM
نویسنده این مطلب

مهدی حنیور

ارسال دیدگاه

کاربر عزیز برای ارسال دیدگاه ابتدا باید عضو یا وارد شوید

عضویت / ورود
 
دیدگاه ها
این مطلب نظری ندارد