کاربر گرامی به وب سایت دادسرا یار خوش آمدید | برای استفاده کامل از امکانات سایت عضو یا وارد شوید

وکیل کیفری در یزد

شما در حال مشاهده مطلب مذکور در بخش مقالات سایت می باشید

وکیل کیفری در یزد

وکیل کیفری در یزد

وکیل کیفری در یزد

مشاور حقوقی

09222652408

وکیلی که در امور کیفری متخصص است و بتواند نسبت به هر موضوع کیفری که مطرح می گردد دفاعیات تخصصی انجام بدهد و به تمام امور کیفری اعم از ماهیت و قواعد و مقررات شکلی نسبت به آن با اطلاع و تجربه داشته باشد  وکیل کیفری می گویند که برخلاف وکیل حقوقی در تمام پرونده های کیفری نمی تواند حاضر شود از جمله پرونده هایی است که در دیوان عالی مطرح می گردد این دسته از پرونده ها فقط توسط وکلای پایه یک صورت خواهد پذیرفت.

وکیل کیفری کسی است که با توجه به علاقه و تخصص در زمینه امور جزایی و کیفری و تسلط نسبی بر قوانین در کلیه دعوای کیفری مانند قتل و خیانت در امانت، کلاهبرداری، فروش مال غیر، سرقت، فوت در تصادفات رانندگی، دیه، ضرب و جرح، نزاع، جعل و استفاده از سند مجعول، توهین، تجاوز به عنف، تهدید، آدم ربایی، مزاحمت تلفنی، مواد مخدر می تواند طرح شکایت نماید.

وکیل کیفری یا وکیل تسخیری

وکیل کیفری در اصفهان میگوید:در تمام امور کیفری طرفین می توانند وکیل کیفری خود را انتخاب و معرفی نمایند، وقت دادرسی به متهم، شاکی، مدعی خصوصی و وکلای مدافع آنان  ابلاغ خواهد شد. در صورت تعدد وکیل حضور یکی از وکلا برای تشکیل و رسیدگی کافی است.

در جرایم کیفری به طور معمول می توان حداکثر دو وکیل به دادگاه معرفی کرد و در جرایمی که در صلاحیت دادگاه کیفری یک است از جمله قصاص نفس، اعدام، حبس ابد، قطع عضو، جرایم سیاسی و مطبوعاتی و… می توان حداکثر سه وکیل معرفی نمود و در مرحله تحقیقات مقدماتی یک وکیل معرفی نماید.

در جرایمی که مجازات آن سلب حیات یا حبس ابد است، چنانچه متهم اقدام به معرفی وکیل در مرحله اول یعنی در دادسرا ننماید  یا امکان مالی برای استخدام وکیل را نداشته باشد دادگاه اقدام به اخذ وکیل تسخیری می کند. وکیل تسخیری با وکیل معاضدتی تفاوت دارد و این تفاوت در این است که وکیل معاضدتی در پرونده های حقوقی و مدنی از طرف دادگاه برای کمک به معسرین استخدام می شوند در حالیکه وکیل تسخیری در پرونده های کیفری به کار گرفته می شود.

خصوصیات یک وکیل کیفری متخصص در یزد

وکیل کیفری مجرب و متخصص شخصی است که علاوه بر دانش و تحصیلات تخصصی در زمینه امور جزایی و کیفری، دارای تجربه کاری در پرونده های کیفری بوده و با رویه مرسوم محاکم کیفری، دادسراها و روال انجام امور تحقیقات مقدماتی ضابطین قضایی آشنایی کافی داشته باشد و همچنین با قوانین جزایی از جمله قانون مجازات اسلامی، آیین دادرسی کیفری، قانون مبارزه با مواد مخدر، قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و قوانین مرتبط دیگری که در این زمینه وجود دارد، آراء وحدت رویه در امور کیفری، نظریات مشورتی اداره حقوقی قوه قضاییه و دکترین حقوقی بخوبی آشنا باشد.

از آنجایی که در امور جزایی در موارد متعددی با مسائلی مواجه می شویم که عواطف روحی روانی انسان را درگیر خود می کند و همچنین با توجه به این موضوع که معمولا پرونده های کیفری دارای ذاتی خشن و کم انعطاف هستند، بسیار مهم است که وکیل کیفری آمادگی روانی لازم را برای مواجهه با مسائلی اینچنین داشته باشد.

مزایای بهره مندی از وکیل کیفری

بهرمند شدن از وجود وکیل کیفری و یا تیم کیفری در خصوص دعاوی کیفری نه تنها حائز اهمیت است بلکه باعث می شود بهترین دفاع و نتیجه ممکن نیز حاصل گردد به این دلیل که طرح شکایت و نوع شکایت و زمان طرح شکایت و اینکه اوراق مربوطه  از جمله لایحه دفاعیه، اظهارنامه، شکواییه به چه نحوی باید تنظیم بشوند بسیار سرنوشت ساز است.

نکته مهمی که در این خصوص بسیار دارای اهمیت خواهد بود این است که چون هر دعوایی را فقط می‌توان یک بار مطرح کرد و طرح دوباره  آن امکان پذیر نخواهد بود در نتیجه اگر دعوایی به اشتباه طرح شود علاوه‌بر اینکه موجب از دست رفتن حق می شود و خسارت هایی را که قبلا ایجاد شده است  حل نمی شود بلکه متحمل خسارات جدید ناشی از هزینه دادرسی و حتی زمان از دست رفته نیز خواهد شد که بودن وکیل کیفری باعث می شود پرونده با بهترین شکل دفاع و کم ترین زمان و هزینه صورت پذیرد.

 

وکیل کیفری در یزد

سوالات حقوقی شما عزیزان از وکیل در یزد

لطفا نکات حقوقی لازم را در مورد خرید و اجاره املاک تشریح بفرمایید

پاسخ: مسکن، نیاز اساسی انسان است . در هر چیزی می توان صرفه جویی کرد اما چشم بر این نیاز نمی توان بست . رمز رونق کسب و کار مشاوران املاک همین است . فروش و اجاره خانه و مغازه، شهروندان را به بنگاه های املاک می کشاند. معاملات املاک نزد مشاوران املاک و دفاتر اسناد رسمی منعقد می شود اما آمار نشان می دهد. مردم مراجعه به مشاوران املاک را برای خرید، فروش و اجاره ترجیح می دهند، رونق کسب و کار بنگاهی ها باعث شده که تعداد مشاوران املاک در تهران افزایش پیدا کند . در حال حاضر، در برخی از محلات شهر تهران، تعداد بنگاه های املاک از بقای آنها هم بیشتر است.

برخی از شهروندان برای انعقاد اجاره و بیع، به مشاوران املاک مراجعه می کنند . آگاهی صاحبان این مشاغل از ظرایف قانونی و بی اطلاعی برخی مشتریان شرایطی را فراهم می آورند که گاه حقوق شهروندان در جریان معاملاتی که انجام می شود، نادیده گرفته می شود . راه مبارزه با این مشکل، اطلاع رسانی به شهروندان است . نگرانی شهروندان در هنگام معامله در دفاتر املاک، بخاطر ناآگاهی آنها از قوانین و مقررات است.

اتفاق مهمی که در سال های اخیر روی داده و به کمک رعایت قانون در بنگاه های املاک آمده، سامانه اینترنتی املاک است. سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستقلات کشور با هدف شفاف سازی اطلاعات معاملات املاک و مستغلات کشور و در راستای ساماندهی امور مسکن، به صورت یک پارچه با سایر سیستم های این حوزه طراحی و پیاده سازی شده است. نرخ کمیسیون پیش از هر چیز، آنچه می تواند موضوع سوء استفاده در دفاتر مشاوران املاک قرار بگیرد نرخ کمیسیونی است که خریدار و فروشنده یا دو طرف قرارداد اجاره پرداخت می کنند . حداکثر نرخ خدمات کارمزد دریافتی واحدهای صنفی مشاوران املاک تهران در سال ۱۳۷۹ تصویب شده و یک بار در سال ۱۳۸۰ اصلاح شده است . مشاوران املاک تنها بر اساس این نرخ ها می توانند از مشتریان خود پول دریافت کنند.

این نرخ ها بر اساس درصدهای زیر محاسبه می شود:

۱٫برای معاملات املاک تا ۳۰ میلیون تومان از هر طرف معامله نیم درصد مبلغ مورد معامله.

۲. برای معاملات املاک از ۳۰ میلیون تومان تا ۵۰ میلیون تومان، برای ۳۰ میلیون تومان اول نیم درصد و برای مازاد آن نسبت به مبلغ مازاد از هر طرف معامله ۷۵ صدم درصد برای معاملات املاک از ۵۰ میلیون تومان تا ۱۰۰ میلیون تومان برای ۳۰ میلیون اول نیم درصد و مازاد آن تا ۵۰ میلیون تومان ۷۵ صدم درصد و برای مازاد آن نیم درصد از هر طرف معامله برای معاملات املاک بیش از ۱۰۰ میلیون تومان، برای تا ۱۰۰ میلیون تومان آن طبق بندهای ۱ و ۲ و ۳ مصوبه مذکور و برای مازاد آن میزان ۲۵ صدم درصد به عنوان کارمزد از هر طرف معامله اخذ شود.

سامانه اینترنتی املاک: اتفاق مهمی که در سال های اخیر روی داده و به کمک رعایت قانون در بنگاه های املاک آمده، سامانه اینترنتی املاک است . سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستقلات کشور با هدف شفاف سازی اطلاعات معاملات املاک و مستغلات کشور و در راستای ساماندهی امور مسکن به صورت یک پارچه با سایر سیستم های این حوزه طراحی و پیاده سازی شده است . این سیستم در مرحله اول به صورت پایلوت در شهرستان شمیرانات و شهر تهران و از تاریخ اول آذر ماه سال ۱۳۸۷ در کل کشور به بهره برداری رسیده است. توجه و دقت کافی از سوی مشتری، بیش از هر چیز دیگری می تواند در رعایت حقوق مراجعه کنندگان به مشاوران املاک مؤثر باشد. در هنگام معامله در بنگاه املاک، باید برخی نکات را در نظر داشت. قبل از هر چیز باید بررسی کرد که آیا صاحب بنگاه املاک دارای مجوز از اتحادیه صنف مشاوران املاک هست یا خیر.

با مراجعه به سایت اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور، می توان از این موضوع اطمینان حاصل کرد. سند ملک باید از سوی خریدار یا مستاجر بررسی شود تا نام موجود در سند با نام طرف معامله انطباق داشته باشد، صاحب بنگاه باید امضای طرف معامله را تأیید کند.

همچنین شما عزیزان میتوانید با راهنمایی از وکیل در شیراز نیز راه خود را بهتر و مفید تر بیابید

 لطفا اصول همسایه داری را تشریح بفرمایید.

پاسخ: تا می خواهی به همسایه اعتراض کنی که پدر جان اندکی آرام تر، اندکی آهسته تر بانگ فریاد بر می آید که (چار دیواری اختیاری) است.

راستی آیا حق داریم با سر و صداهای ناهنجار اعصاب همسایگان را به هم بریزیم و بگویم چاردیواری اختیاری؟

ساکنان آپارتمان ها اعم از مالک و مستأجر مکلفند به سایر همسایگان احترام بگذارند. این یک تکلیف قانونی برای تمامی شهروندان است که با اصول و موازین اخلاقی کاملا مطابقت دارد. طبق ماده ۱۳۲ قانون مدنی که چهره ای از اصل ۴۰ قانون اساسی است کسی نمی تواند در ملک خود تصرفی که مستلزم ضرر همسایه شود . مگر تصرفی که به قدر متعارف و برای رفع حاجت یا دفع ضرر از خود باشد . یعنی مالک حق ندارد در ملک خود تصرفی انجام دهد که برای همسایه ایجاد ضرر کند. به طور کلی تمام مصادیق مختلف تصرفاتی که مالک در ملک خود می کند، مشمول ماده ۳۰  قانون مدنی است که بیان می دارد: (هر کسی می تواند در مال و ملک خود انواع تصرفات را انجام دهد.)

 

این قانون برگرفته از یک قاعده کلی فقهی به نام قاعده (تسليط) است که اشخاص را مسلط به اموال و مجاز به انجام تمام تصرفات مالکانه بر ملک خود دانسته است. حقوق اشخاص، دایره و مرزی دارد که این مرز، برخورد حق آنها با حقوق دیگران و همچنین با قواعد آمره قانون است . به عنوان نمونه، در آپارتمان ها که قسمت های مشاعی دارند و نوعی زندگی در کنار هم است حقوق اشخاص به دلیل نزدیکی با هم ارتباط و تداخل دارد .

اما سؤال اینجاست که وسعت و دایره حقوق مالکان تا کجاست؟ طبق اصل ۴۰ قانون اساسی که به قاعده لاضرر) مشهور است (هیچ کس نمی تواند اعمال حق خویش را وسیله اضرار به غير قرار دهد).

اصل چهل مربوط به اجرای زیانبار حق است . بدیهی است اگر شخص، حق اجرای کاری را اساسأ نداشته باشد انجام آن قطعا ممنوع و موجب مسئوولیت است. بنابراین کسی نمی تواند بگوید طبق ماده ۳۰ قانون مدنی من در آپارتمان خودم می توانم هر کاری انجام دهم و به عنوان مثال در ملک خودم سر و صدا ایجاد کنم (صدای حیوان خانگی یا موسیقی) و دیگران حق اعتراض ندارند . واضح است که برخورد اعمال حقوق مالکانه ملک شما با ملک مجاور باید راه حل داشته باشد وگرنه موجب از بین رفتن آرامش دیگران می شود . طبق ماده ۱۳۲ قانون مدنی، که چهره ای از اصل ۴۰ قانون اساسی است . کسی نمی تواند در ملک خود تصرفی کند که مستلزم تضرر همسایه شود . مگر تصرفی که به قدر متعارف و برای رفع حاجت یا دفع ضرر از خود باشد.

یعنی مالک حق ندارد در ملک خود تصرفی انجام دهد که برای همسایه ضرر ایجاد کند. این ضرر شامل ضرر های مادی و معنوی است . البته این قانون استثناهایی دارد . یعنی وقتی تصرف زیان بار مجاز است که برای رفع نیاز نیازهای مادی و معنوی و البته قدر متعارف باشد یعنی از نگاه عرف زیاده خواهی محسوب نشود. اگر تصرفی غیر متعارف باشد یا نیازی را برطرف نکند، طبق اصل ۴۰ قانون اساسی و ماده ۱۳۲  قانون مدنی، ممنوع است . البته این چارچوب کلی و قانونی است و در مصادیق مختلف ممکن است اختلاف نظر پیش آید . به عنوان نمونه شخصی انجام تصرفی را رفع نیاز خودش بداند و همسایه اش چنین نظری نداشته باشد .

در این صورت قاضی دادگاه با توجه به موقعیت فراگیری محل و با توجه به شرایط اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی حاکم بر قضیه، نظریه نهایی را می دهد . به نظر می رسد که حکم قانون گذار بر مبنایی عقلی و منطقی تدوین شده است. تمام مصادیق مختلف تصرفاتی که مالک در ملک خود می کند . مشمول ماده ۲۰ قانون مدنی است که می گوید (هر کسی می تواند در مال و ملک خود انواع تصرفات را انجام دهد .) این قانون بر گرفته از یک قاعده کلی فقهی به نام قاعده (تسليط) است که اشخاص را مسلط به اموال و مجاز به تمام تصرفات مالکانه بر ملک خود دانسته است.

به این معنا که انسان ها به عنوان موجوداتی اجتماعی، دارای فهم لازم برای زندگی در کنار یکدیگر هستند و بر این اساس از تصرفات و اقداماتی که به حکم عقل و منطق مخل آسایش دیگران است و موجب محرومیت آنها از زندگی توام با آرامش و برخورداری از حقوق خود می شود پرهیز و اجتناب می کنند . بنابر آنچه گفته شده مشخص است که قاعده (تسليط) اصل ۴۰ قانون اساسی ماده ۲۰ قانون مدنی و یا ماده ۱۳۲ آن قانون چارچوب کلی و قانونی هستند . بدیهی است وقتی ملک محل سکونت از شکل ویلایی با حریم شخصی به شکل یک چهار دیواری در آپارتمانی چند طبقه که در هر طبقه چند واحد دارد در می آید محدودیت هایی ایجاد می شود.

کلام آخر: این درست که هر کس حق دارد در محدوده آپارتمان خود موزیک گوش دهد، تلوزیون ببیند، با اعضای خانواده صحبت کند و ….. اما بایستی در نظر داشت این حق تا جایی قابل اعمال است که به حقوق دیگران تجاوز نکند و باعث ناراحتی آنان نشود . بلند کردن صدای موزیک یا تلوزیون در جایی که ده ها همسایه در مجاورت ما زندگی می کنند یا در حال استراحت هستند، تجاوز به حقوق آنان است . زندگی ماشینی که ترافیک همراه با سر و صدای فراوان و دود و انواع و اقسام ماشین ها و خلاصه آلودگی هوا و آلودگی صوتی از مظاهر اولیه آن است خود به خود مشکلات و سختی های خاص خود را به همراه دارد که در هر حال اثرات نامطلوبی بر روح و روان شهروندان می گذارد . بدیهی است تجاوز به حقوق همسایگان به هر شکل و به هر نحو اثرات نامطلوب را مضاعف می کند . احترام به حقوق دیگران نشانه رشد فرهنگ شهر نشینی است . سعی کنیم ضمن آشنایی نسبی با قوانین مختلف به تکالیف شهروندی خود عمل کرده و به حقوق دیگران نیز احترام بگذاریم.

 

image
JM
نویسنده این مطلب

مهدی حنیور

ارسال دیدگاه

کاربر عزیز برای ارسال دیدگاه ابتدا باید عضو یا وارد شوید

عضویت / ورود
 
دیدگاه ها
این مطلب نظری ندارد