وکیل طلاق در یزد

وکیل طلاق در یزد

وکیل طلاق در یزد

بهترین وکیل طلاق در یزد

طلاق در لغت به معنی رها کردن و آزاد کردن و در اصطلاح به معنای گسستن قید ازدواج با لفظی خاص است. در حقوق طلاق عبارت است از “انحلال ازدواج دائم با شرایط و تشریفات خاص از جانب مرد یا نماینده قانونی او.” ازاین‌رو تنها مخصوص ازدواج دائم است و انحلال ازدواج موقت از طریق بخشش باقیمانده مدت ازدواج از سوی مرد و یا پایان مدت تعیین شده ازدواج صورت می‌گیرد.

در برخی موارد به دلایل مختلف شرایطی پیش می‌آید که ادامه زندگی برای زن و مرد، غیرممکن می‌شود. حال اگر راه‌حلی برای پایان این پیوند وجود نداشته باشد مشکلات زیادی ایجاد می‌کند. بنابراین اصل موضوع جدایی یک ضرورت به‌حساب می‌آید و اسلام نیز با آن موافقت کرده است. اما این اصل باید تا حد ممکن به شکل کم و محدود مورد استفاده قرار گیرد و تا جایی که امکان دارد به‌عنوان آخرین گزینه مطرح شود.

عوامل مؤثر در پیش آمدن طلاق در یزد

برخی از عوامل مؤثر در جدایی عبارتنداز:

  • عدم شناخت و درک یکدیگر
  •  ازدواج دوم
  •  دخالت دیگران در زندگی
  •  اختلاف سن
  •  عدم علاقه
  •  بیماری روحی
  •  بیکاری
  •  عدم تفاهم و توافق اخلاقی
  •  ناسازگاری و عدم سازش
  •  بداخلاقی و بدرفتاری
  •  خشونت (کتک زدن)
  •  تفاوت و تضاد در زندگی
  •  تفاوت‌های فرهنگی
  •  سوءظن
  •  اعتیاد
  •  عدم توافق در مسائل جنسی (زناشویی)
  •  ازدواج اجباری

البته در میان طبقات مختلف اجتماعی تفاوت‌های اساسی در علّت جدایی وجود دارد. اما فارغ از مباحث جامعه‌شناختی، این پدیده انواع مختلف و ابعاد حقوقی گسترده‌ای دارد.

انواع طلاق در یزد

بر اساس یک نوع طبقه بندی کلی طلاق‌ها به دو دسته رجعی و بائن تقسیم می‌شوند و هرکدام ‏دارای جنبه‌های حقوقی مختلفی بوده و آثار متفاوتی را به دنبال دارند.

  • طلاق رجعی

طلاقی که در آن شوهر در مدت‌زمان عده (مدت‌زمانی که زن بعد از طلاق یا ‏فوت شوهرش باید از ازدواج خودداری کند) می‌تواند بدون نیاز به عقد دوباره به همسر خود رجوع ‏کرده و زندگی مشترک را از سر بگیرد.

در حقیقت طلاق رجعی  طلاق از طرف مرد است. طلاق رجعی، رابطه زوجیت را از  بین نمیبرد مگر با دو عامل طلاق و انقضای عده

زن در مدت عده طلاق رجعی زوجه محسوب می گردد وباید تا پایان عده زن ومرد در یک منزل زندگی کنند، در این زمان که حدود سه ماه (سه طهر) است مرد موظف به دادن نفقه ی زوجه می باشد. اگر در این مدت مرد به زوجه رجوع کند که دیگر طلاق منتفی است ودر صورتی که چنین نشود در پایان عده جهت طلاق و ثبت به دفترخانه مراجعه می کنند.

توجه داشته باشید که در صورت رجوع حداکثر تا یک ماه فرصت ثبت این موضوع در دفترخانه را دارید در غیر این صورت به حبس تعزیری و یا جزای نقدی محکوم خواهید شد.

آثار طلاق رجعی

  • ‏در جدایی رجعی و در مدت‌زمان عده، مرد باید به همسر خود نفقه پرداخت کند.‏
  • ‏زن و شوهر در دوران عده از یکدیگر ارث می‌برند.‏
  • ‏زن در دوران عده طلاق رجعی حق ازدواج با هیچ مردی را ندارد.‏
  • ‏مرد در دوران عده همسر خود نمی‌تواند با خواهر وی ازدواج کند و برای ازدواج با خواهرزاده و ‏برادرزاده همسر خود نیز باید از او اجازه بگیرد.‏
  • ‏مرد برای ازدواج مجدد در دوران عده همسر خود در طلاق رجعی نیاز به اجازه دادگاه دارد.‏
  • ‏رابطه نامشروع زن در زمان عده، حکم رابطه زن شوهردار را دارد.‏

با توجه به مطالب عنوان شده می‌توان این‌گونه استنباط کرد که رجعی بودن طلاق تنها به دنبال ‏حفظ منافع مرد نیست؛ بلکه شرایطی را ایجاد می‌کند که منافع زن و مرد، هر دو پوشش داده شوند.‏

وکیل طلاق در یزد

وکیل طلاق در یزد

طلاق بائن

در این نوع جدایی مرد حقی برای رجوع کردن به همسر ‏خود در مدت‌زمان عده ندارد و چنانچه مرد بخواهد زندگی مشترک با همسرخود را از سر ‏بگیرد، باید تا انتهای مدت عده صبر کند و پس‌ازآن مجددا همسر سابقش را به عقد خود دربیاورد.‏

در مورد این نوع جدایی می‌توان این‌گونه عنوان کرد که تمام حقوقی که زن و شوهر در طلاق رجعی ‏نسبت به یکدیگر دارند، در این نوع طلاق از آن‌ها سلب و گرفته می‌شود.‏

انواع طلاق بائن

کلیه طلاق‌ها رجعی می‌باشند مگر در شش مورد زیر:

  •  طلاق زنی که هنوز باکره است (عدم نزدیکی زوجین که معمولا در دوره عقد است)
  •  طلاق زن یائسه
  •  طلاق زن صغیره
  •  طلاق خلع (طلاق از طرف زن یا طلاق زن مختلعه)
  •  طلاق مبارات (این نوع طلاق همان طلاق توافقی است)
  •  سه طلاقه کردن زن (سه طلاقه کردن پس از دو رجوع اتفاق می افتد)
وکیل طلاق در یزد

وکیل طلاق در یزد

طلاق زن باکره

چنانچه مردی همسر خود را قبل از وقوع نزدیکی (آمیزش جنسی) طلاق دهد، این جدایی از جنس ‏بائن خواهد بود.‏

توجه داشته باشید که زن و شوهری که هنوز مقاربت نداشته اند چه قبل از عروسی و چه بعد از عروسی، اگر بخواهند طلاق بگیرند طلاق آن ها از نوع اول طلاق بائن محسوب خواهد شد.

 طلاق زن یائسه

زنانی که به مدت یک سال عادت ماهیانه نداشته باشند یائسه محسوب می‌شوند. حال ‏با توجه به این تعریف چنانچه مردی همسر یائسه خود را طلاق دهد، از نوع بائن بوده و مرد بدون ‏عقد جدید نمی‌تواند به زندگی مشترک خود بازگردد.‏

‏ طلاق خلع

طلاق خلع آن است که زن به‌واسطه کراهتى که از شوهر خود دارد در مقابل مالى که به شوهر ‏می‌دهد جدا شود، اعم از اینکه این مال دقیقا معادل مهر و یا بیشتر و یا کمتر از مهر باشد.‏

طلاق خلع که از انواع طلاق بائن است، طلاقی است که در آن زن بنا به دلایلی، از زندگی با همسرش آنچنان خسته شده که حاضر است هر کاری بکند تا طلاق بگیرد مثلا از مهریه خود بگذرد و یا حتی مبلغی علاوه بر بخشش مهر (فدیه) به مرد بپردازد تا طلاق بگیرد.

چنانچه مرد قبل از اجرای صیغه ی طلاق پشیمان شود و با رد آنچه که بخشیده شده می تواند مانع اجرای حکم شود و زن نمی تواند طلاق بگیرد. و اگر مرد به طور کلی حاضر به طلاق نباشد و زن حق طلاق یا دلایل محکمه پسندی همچون عسر و حرج ، عیوب مرد از جمله عیوب جنسی، جنون و… برای طلاق نداشته باشد تحت هیچ شرایطی نمی تواند طلاق بگیرد.

وکیل طلاق در یزد

وکیل طلاق در یزد

 درخواست شما کاربران عزیز از دادسرایار

دوستان عزیز مطابق با درخواست شما بزرگواران انتهای این مقاله را به عقد اجاره اختصاص دادیم!

موقتی بودن عقد اجاره:منظور از موقتی بودن عقد اجاره این است که تملک منافع محدود به مدت معین است به همین مناسبت در ماده ۴۶۸ق.م آمده است که ((در اجاره اشیا به مدت اجاره باید معین شود و الا اجاره باطل است ))تعیین مدت اجاره از این جهت اهمیت دارد که هر گاه منفعت مال به طور دائم به دیگری واگذار شود دیگر مالکیت عین مصداق و ظهور خارجی پیدا نمیکند.بلکه اینکه تعیین مدت اجاره همیشه به وسیله طول مدت زمان نیست ممکن است به واسطه تعیین مسافت یا مقصد و هدفی بوده باشد.البته در مواقعی قانونگذار حتی پس از انقضا اجاره استمرار و ادامه رابطه استیجاری را پیش بینی کرده است:

یکی در خصوص اعمال عسر وحرج و دیگر در خصوص اماکن تجاری و محل کسب است که حتی پس از انقضا مدت اجاره تخلیه این اماکن تابع شرایط و تشریفات خاص مانند اینکه اگر مالک بخواهد تخلیه کند باید نیاز شخصی خود را ثابت کند یا درمواردی با اثبات تخلفات مستاجر امکان تخلیه است مانند انتقال مورد اجاره به غیر یا تغییر شغل یا عدم پرداخت اجور ویا تعدی و تفریط که بطور عمده این مقررات مبتنی بر احکام ثانویه است

-ایجابی بودن تعهد حاصل از عقد اجاره :عقود از حیث ماهیت ممکن ایجابی و یا سلبی و یا اینکه گاه ایجابی و گاه سلبی باشند.مقصود از عقود ایجابی ،عقود هستندکه تاثیر انها بر حسب انشا ایجاد تعهد متقابل یا ایجاد التزام متقابل نماید خواه مبادله هم در آن باشد مانند بیع و اجاره خواه نباشد مانند نکاح که زوجین در متقابل هم فقط تعهداتی دارند.به عبارت دیگر از عقد اجاره از جانب موجر تعهد ایجابی حاصل میشوند نه سلبی

وکیل طلاق در یزد

وکیل طلاق در یزد

-تدریجی بودن عقد اجاره:

عقد تدریجی در مقابل عقد غیر تدریجی یا عقد فوری استعمال می شود.عقد فوری عقدی که نتیجه آن بلافاصله پس از ایجاب و قبول حاصل میگردد و تعهد طرفین به اجزا زمان بستگی ندارد.مانند عقد بیع که مالکیت بایع نسبت به ثمن و مالکیت مشتری نسبت به مبیع بی درنگ از انعقاد عقد تحقق می یابد ولی در عقد اجاره چنین نیست وتعهدات ناشی از آن به اجزا زمان بستگی دارد وبه همین جهت عقد اجاره را عقد مستمر میگویند.۸-شخصی بودن تعهدحاصل از عقد اجاره : عقد اجاره برخلاف عقد بیع ایجاد التزام و تعهد شخصی بین موجر و مستاجر ایجاد می کند که متعلق آن منافع عین معینی است بر خلاف بیع که عینی ایجاد میکند یا به عبارت دیگر ،حق حاصل از عقد اجاره تا انقضای مدت پابرجاست ولی حق حاصل از بیع بلافاصله پس از تحقق تمام میشود که منظور از شخصی بودن در مقابل عینی بودن است یا به عبارت دیگر بیان اخری حق دینی در مقابل حق عینی است زیرا تملیک حاصل از عقد اجاره ظهور خارجی تملک حاصل از عقد بیع نداردبه همین جهت عقد اجاره را عقد تعاهدی گویند

طرفین عقد اجاره:اجاره عقدی است معوض و دارای دوطرف و دو مورد می باشدکه عوضین هستند۱-طرفین عقد-طبق ماده۴۶۶ق.م در اجاره اشیاو حیوان اجاره دهنده را موجر واجاره کننده را مستاجر گویندو در اجاره اشخاص کسی که منافع خود را اجاره می دهداجیر و کسیکه اجاره میکند اجاره اشیا و حیوان مست جر می نامند.طرفین عقد باید دارای اهلیت برای مفاسله یعنی بالغ،عاقل یا رشید باشند،زیرا اهلیت طبق ماده۱۹۰ق.م شرط اساسی برای صحت هر معامله است طبق ماده ۲۱۲ق.م((معامله بااشخاصی که بالغ یا عاقل نیستند بواسطه عدم اهلیت باطل است ))و محجور نمیتواند در اموال خودتصرفاتی بنماید همچنین که نمیتواند تعهد کند و عقد اجاره موجب انتقال منفعت و یا تعهد است .سفیه(غیر رشید)اگر چه طبق ماده (۱۲۱۴)معاملات و تصرفات اودر اموال خود نافذ نمیباشد ولی میتواند اجیر خاص شود،زیرا انسان از اموال او بشمار نمیرود ومخصوصاهر گاه کارگر عادی و معمولی نباشد.

مفلس ورشکسته میتواند مستاجر واقع شود هم چنان که میتواند قرض بنماید زیرا مال الاجاره را او بعهده میگیرد و موجر برای مطالبه آن در ردیف غرما واقع نمیشود تا افلاس و ورشکستگی مانع باشد و چنانکه در مورد غیررشیدگذشت مفلس و ورشکسته میتواند اجیر شود زیرا منفعت انسان از اموال او نمیباشد و متعلق حق طلبکاران قرار نگرفته است . در انعقاداجاره بوسیله نماینده موجر: هم چنان که عقد اجاره بوسیله شخص موجر یا مستاجر منعقد میگردد ممکن است به وسیله نماینده او واقع شود -نماینده خواه قانونی باشد مانند ولی یا قیم و خواه قرار دادی مانند وکیل در حدود اختیاراتی که دارد میتواند ملکی رابا اجاره واگذار نماید و چنانکه از حدود اختیارات خود تجاوزکند اجاره صحیح نخواهد بود زیرا نمایندگی آنان در حدود اختیاراتی است که از طرف موکل به آنان داده شده است ماده ۴۹۹ق.م می گوید:((هرگاه متولی با ملاحضه صرفه وقف مال موقوفه را اجاره دهد او اجاره باطل نمیشود.))در صورتیکه متولی صرفه وصلاح موقوفه رااز حیث مدت و مقدار مال الاجاره و شرایط دیگر رعایت ننماید.

عقد اجاره باطل خواهد بود و هریک از موقوف علیهم یا ناظر و متولی که اجاره داده است میتواند با اثبات این امر در دادگاه اعلام بطلان اجاره رابخواهد و همچنین است در وکالت هر گاه وکیل در اجاره دادن مال موکل از حدود اختیارات خود تجاوز نماید چنانکه کمتراز اجرت المثل اجاره دهد موکل و وارث او میتواند با اثبات این امر از دادگاه درخواست بطلان اجاره را بنماید همین جهت است که ولی و قیم هر گاه ملک مولی علیه را اجاره دهد اجاره مزبور تا زمان رشد مولی علیه صحیح میباشد و پس از ان و منوط به اجازه اوست اگر چه ولی و قیم رعایت مولی علیه را نیز نموده باشد زیرا اختیارات قانونی ولی و قیم فقط تا زمان رشد مولی علیه ادامه دارد ،مورد مزبور را نمی تواند با متولی قیاس نموده زیرا در مورد ولایت و قیومیت مقام نمایندگی قانونی در اثر رشد زایل میگرددبخلاف مقام تولیت که تابع وجود موقوفه است و متولی در اثر فوت تغییر می نماید وتولیت متولی بعدی ادامه تولیت متولی قبلی است هم چنان که ممکن است قیم در مدت محجوریت تغییر کند.

عوضین یادو مورد عقد :عقد اجاره مانند بیع ،معوض و دارای دو مورد است که یکی مورد اجاره ودیگری عوض منافع میباشد:اول-مورد اجاره-مورد اجاره که موضوع عقد قرار میگیرد بر دوقسم است .الف)منفعت:چنانکه کسی خانه خود را برای شش ماه به دیگری اجاره میدهد و یا اتومبیل سواری برای مسافرت کرایه نماید و چون منفعت در وجود تابع عین میباشد،مالی که منفعت آن مورد اجاره قرار میگیرد عین مستاجره میگویند.منفعت عبارتست از وضعیتی که در عین مال نهفته است و میتواند به این اعتبار،مورد عقد و انتقال قرار گیرد.منافع تدریجی الحصول میباشدو  آنات ان گاه پیدایش یافته وبلافاصله معدوم میگردد چنانکه پیدایش آنات بعد مترتب بر نیستی آنات قبل است واثری از خود باقی نمیگذارد مانند سکوت خانه ،سواری اسب و گاه دیگر آنات متراکم شده مجسم میگردد ودر خارج بصورت عین ظاهر میشود مانند میوه درخت در اجاره باغ و یا صورت بنادر اجاره اجیر و کارگر .

ب-عمل:چنانچه کسی ساختمان خانه خود را طبق نقشه تریسمی به دیگری مقاطعه دهد خواه مباشرت اجیر را عقد یا شرط کند ویا مطلق گذارد در مورد مزبور اجاره عقدی است عهدی و اجیر تعهد می نماید که عمل معین رل برای مستاجر انجام دهد

وکیل طلاق در یزد

وکیل طلاق در یزد

بهترین وکیل طلاق در یزد

قاضی سابق دادگاه های/تصادفات/کیفری/حقوقی/انقلاب/خانواده/۵سال سابقه وکالت

 حنیور قاضی سابق شیراز/بندرعباس/مرودشت/جهرم

وکیل پایه یک و مشاور حقوقی

(۰۹۲۲-۵۱۹-۲۴-۰۸)

(۰۹۱۷-۴۳۹-۳۷-۵۴)

آقای خداوردی حنیور

وی بورسیه دانشگاه علوم قضایی تهران بوده است.

قاضی سابق دادگاه های بندرعباس مرودشت جهرم و شیراز بوده است.

وی در شهر شیراز سابقه قضاوت در دادگاه های

حقوقی کیفری انقلاب خانواده و تصادفات

و

 ۵ سال سابقه وکالت در محاکم دادگستری را دارد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
+989225192408
تماس با ما
+989225192408