کاربر گرامی به وب سایت دادسرا یار خوش آمدید | برای استفاده کامل از امکانات سایت عضو یا وارد شوید

وکیل رابطه نامشروع در شیراز+مشاوره تلفنی 24 ساعته فوری و رایگان

شما در حال مشاهده مطلب مذکور در بخش مقالات سایت می باشید

وکیل رابطه نامشروع در شیراز+مشاوره تلفنی 24 ساعته فوری و رایگان

وکیل رابطه نامشروع در شیراز+مشاوره تلفنی 24 ساعته فوری و رایگان

وکیل رابطه نامشروع در شیراز

وکیل پایه یک و مشاور حقوقی

خداوردی حنیور

09225192408

 وکیل رابطه نامشروع در شیراز 

یکی از اعمالی که در اکثر قوانین کشور‌ها از جنبه‌های مختلف جرم انگاری شده و برای آن مجازات در نظر گرفته شده است، مساله رابطه نامشروع بین دو جنس مخالف است.

این رابطه به طور خاص در قانون مجازات اسلامی و بعضا در سایر قوانین پیش بینی شده است. علیرغم جرم انگاری روابط نامشروع، وجوه و جوانب آن به طور کامل در قانون مشخص نشده و همواره سوالات زیادی را در ذهن افراد ایجاد می‌کند.

قانونگذار در ماده ۶۳۲ قانون مجازات اسلامی رابطه نامشروع را چنین تعریف کرده است که: هرگاه زن و مردی که بین آن‌ها علقه زوجیت نباشد، مرتکب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا از قبیل: تقبیل (بوسیدن) یا مضاجعه (همبستری و همخوابگی) شوند به شلاق تا ۹۹ ضربه محکوم می‌شوند.

بنابراین چنانچه زن و مردی به یکدیگر محرم شرعی نباشند (اعم از ازدواج دائم یا موقت) و اعمالی را نظیر بوسیدن یکدیگر، گا‌ها دست دادن، همخوابگی و مصادیقی از این قبیل را انجام دهند، به دلیل انجام افعال غیر اخلاقی و متعارض بودن باعفت، نظم، نفع و مصلحت جامعه، مجازات می‌شوند.

اگر یکی از طرفین رابطه نامشروع به انجام عمل اجبار نماید و با زور و اکراه آن را انجام دهد به طوریکه خارج از اراده و رضایت وی باشد، جرم بر او محقق نیست و فقط شخصی که او را مجبور کرده مجازات می‌شود.

دامنه جرم رابطه نامشروع

ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی یکی از چالش برانگیز‌ترین مواد است که قانونگذار به اندازه کافی به آن نپرداخته است. در این ماده مصادیق کافی برای رابطه نامشروع ذکر نشده است و تنها نکته گفته شده این است که قانونگذار زنا را از جرم رابطه نامشروع جدا کرده است. یعنی برای زنا مجازات و تعریف جداگانه و برای رابطه نامشروع تعریف و مجازات جداگانه در نظر گرفته است. پس جرم زنا با جرم رابطه نامشروع فرق دارد.

در واقع رابطه نامشروع به اعمال منافی اخلاق و عفت از قبیل: تقبیل و مضاجعه که بین زن و مردی که ازدواج نکرده اند، گفته می‌شود ولیکن در جرم زنا بین زن و مرد که علقه ازدواج بین آن‌ها نباشد، عمل دخول در قُبُل یا دُبُر (جماع) باید صورت گیرد و مجازات رابطه نامشروع ۹۹ ضربه شلاق است و در حالیکه مجازات زنا در مواردی اعدام و گاهی رجم (سنگسار) و در مواردی ۱۰۰ ضربه شلاق می‌باشد.

همچنین شما عزیزان میتوانید با راهنمایی از وکیل در شیراز نیز راه خود را بهتر و مفید تر بیابید

رابطه نامشروع قابل گذشت است؟

رابطه نامشروع یکی از جرایم منافی عفت میباشد که نیازی به شاکی خصوصی ندارد. یعنی جرم رابطه نامشروع به دلیل اینکه موجب برهم زدن نظم جامعه میشود، جزء جرایم غیرقابل گذشت میباشد و در صورتیکه شاکی خصوصی نداشته باشد و یا رضایت بدهد، مجازات فرد از بین نمی‌رود.

مثلا اگر مردی مرتکب رابطه نامشروع شود و همسرش گذشت کند، مجازات مرد ساقط نخواهد شد، ولی ممکن است مجازات کمتری در نظر گرفته شود.

رابطه نامشروع و طلاق از طرف مرد

در صورتیکه مردی بتواند رابطه‌ی نامشروع همسر خود را اثبات کند و سپس بخواهد همسر خود را طلاق بدهد، زن از حقوقی مانند اجرت المثل و شرط تنصیف دارایی محروم می‌ماند.

در حالت کلی اگر مرد بخواهد زن خود را بدون دلیل طلاق بدهد، باید تا نصف اموال خود و اجرت المثل را به زن پرداخت کند.

ولی اگر طلاق از طرف مرد به دلیل ناشزه بودن و تخلف زن در زندگی زناشویی باشد، دیگر این دو حق به زن تعلق نمی‌گیرد.

 

فرق رابطه نامشروع و زنا چیست؟

پیش از ورود به تعریف زنا، یادآوری چند نکته قابل تامل به نظر می‌رسد. آنچه که از آن به عنوان رابطه نامشروع یاد شد با جرم دیگری تحت عنوان زنا متفاوت است.

در بیان تفاوت این دو باید گفت:

۱- جرم زنا در دسته جرایم حدی و جرم روابط نامشروع در دسته جرایم تعزیری قرار می‌گیرد.

۲- بدیهی است زنا از جمله روابط نامشروع است، اما هر رابطه نامشروعی زنا نیست.‌

به بیان ساده تر، در تحقق جرم زنا، برقراری رابطه جنسی بین زن و مرد نامحرم به حدی که در قانون مشخص شده است، شرط اصلی است؛ ولی در جرم رابطه نامشروع لزوما رابطه جنسی برقرار نمی‌شود و یا میزان رابطه به اندازه‌ای نیست که عنوان زنا بر آن محقق شود.

در واقع انجام هرگونه عملی که با عفت عمومی جامعه در تعارض باشد، رابطه‌ی نامشروع می‌باشد. مثلا در صورتیکه پسر و دختری با هم دوست باشند و میان آن‌ها با ارسال پیامک، حرف‌های مبتذل و مستهجن رد و بدل شود، رابطه نامشروع تلقی می‌گردد.

یعنی رابطه‌ی نامشروع به معنای رابطه جنسی نیست و معاشرت میان دو نفر نیز ممکن است رابطه‌ی نامشروع باشد.

اما زنا به معنای دخول آلت مرد تا ختنه‌گاه در اندام تناسلی زن یا دبر اوست که کاملا با رابطه نامشروع متفاوت است.

زنا چگونه اثبات می شود؟

عمل زنا تنها از یکی از راه‌های زیر قابل اثبات می‌باشد:

۱- اقرار


در مورد اثبات با اقرار علاوه بر شرایط عمومی (بلوغ، عقل و اختیار) لازم است تا چهار بار اقرار در نزد قاضی (و نه مثلا پلیس یا هر فرد دیگری) صورت پذیرد.

۲- شهادت شهود


راه دوم اثبات زنا، شهادت چهار نفر مرد عادل به دیدن عمل است اگر زنا موجب مجازات شلاق، تراشیدن موی سر و تبعید باشد شهادت دو مرد و چهار زن عادل نیز کافی خواهد بود زمانی که مجازات غیر از موارد مذکور باشد سه مرد و دو زن عادل هم شهادت دهند کافی است لازم به ذکر است که هرگاه دو مرد و چهار زن عادل شهادت دهند تنها مجازات شلاق ثابت می‌گردد.

۳- علم قاضی


به موجب ماده ۲۱۱ قانون مجازات اسلامی یکی از شرایط اثبات این جرم، علم قاضی است که از طریق متعارف حاصل شده باشد به عنوان مثال در صورتی که زنا با فیلمبرداری یا نظریه پزشکی قانونی اثبات شود و قاضی یقین به زنا پیدا کند نیز حکم به مجازات صادر می‌شود.

مجازات زنا چیست؟

جرم زنا بر مبنای شرایط تحقق آن دارای مجازات اعدام، (رجم) سنگسار، صد ضربه شلاق، تراشیدن موی سر و تبعید و ۳۱ تا ۷۴ ضربه شلاق تعزیری درجه ۶ است.

پایان مقاله وکیل رابطه نامشروع در شیراز

به درخواست کاربران به صورت ازمایشی چند نمونه قرارداد قرار میدهیم.

قرارداد معاوضه خانه با آپارتمان

معاوض: خانم / آقای ………………….. فرزند آقای………………… و نام مادر خانم………………… دارای شماره

شناسنامه……………… صادره از ………….. متولد……………. ساکن…………….. متعارض: خانم / آقای: …………….. فرزند آقای……………. و نام مادر خانم …………. دارای شماره شناسنامه…………….. صادره از …………….متولد…………….ساکن: ………………..

مورد عوض: تمامت شش دانگ یک باب خانه مسکونی احداثی در شش دانگ یک قطعه زمین به مساحت………………… متر مربع دارای پلاک…………….. فرعی از اصلی واقع در اراضی………………بخش……………….ثیتی……………….. محدوده و مورد ثبت سند مالکیت شماره………………….. مورخ……………………. صفحه…………………… جلد………………….. به شماره چاپی……………………. صادره به نام و ملکی معاوض و با جميع توابع شرعيه و لواحق عرفيه آن اعم از عرصه و اعیان و بدون استثناء با برق شماره پرونده………………….. و آب شماره اشتراک……………………. و گاز شهری شماره شناسایی………………… مصویه های در آن

منافعممليعمضنوکسمنلنشمممتعلضلمتآن، وقوف کامل از محل وقوع، حدود و مشخصات، قبول و اقرار به قبض و تصرف مورد عوض نمود.

در طبقه………………. به مساحت…………………….. متر مربع که مقدار………………………. متر مربع از آن بالکن است دارای پلاک………………… فرعی از…………………….. اصلی مغروز و انتزاعی پلاک……………………. فرعی از اصلی مرقوم واقع در

اراضی ……………… بخش……………….ثبتی ……………….. محدوده و مورد ثبت سند مالکیت شماره……………… مورخ………………. صفحه………………..جلد…………………. به شماره چاپی ……………… صادره به نام و ملکی معاوض و با جميع توابع شرعيه و لواحق عرفيه آن بدون استثناء و بقدر الحصه از عرصه و سایر قسمت های مشاعی و مشترک طبق قانون تملک آپارتمان ها و آیین نامه اجرایی آن و با برق اختصاصی شماره پرونده…………………. و بقدر السهم از برق مشترک شماره پرونده…………………..و از آب مشترک شماره اشتراک………………….. و از گاز شهری به شماره اشتراک………………. مصویه های در آن.

منافع مورد معوض قبلا به کسی واگذار نشده و معاوض با رویت آن، وقوف کامل از محل وقوع، حدود و مشخصات، قبول و اقرار به تصرف و قبض مورد معوض نمود.

ریال رایج تقویمی جهت اخذ حق الثبت و طرفين اقرار نمودند که هیچ گونه وجهی یا مالی به عنوان ما به التفاوت ارزش عوضین به یکدیگر تادیه یا تسلیم ننموده اند و هرگونه دعوی احتمالی در این مورد را بر یکدیگر از

ارزش عوضين: مبلغ خود اسقاط می نمایند.

بخش نامه شماره ۱۴

/ ۱۳۰ – ۱ / ۱۰/ ۵۸ ثبت کل به طرفین تذکر داده شده و متعاملين مسئول شناسایی یکدیگر گردیدند.

طرفین در خصوص بدهی های احتمال آب و برق و گاز منصویه های در عوضین را با یکدیگر تهاتر نمودند.

ضمن العقد حاضر و ضمن العقد خارج لازم (با قرار عقد خارج لازم في ما بين طرفين به طور شفاهی منعقد گردیده است) طرفین هر گونه ادعا و اعتراض احتمالی و بعدی را ولو به عنوان تضرر و غیره و حتی احتیاطأ كافة خيارات هر چند خیار غبن و غبن فاحش را از خود سلب و ساقط نمودند.

به در هر قسمت از متن و مفاد و یا در هر یک از مستندات این سند سو قلم یا اشتباه بینی رخ داده باشد با ارائه و تطبيق مدارک، ضمن تنظيم و امضاء اقرار نامه های رسمی اصلاح

سایر مستندات :

(الف درباره عوض ) ۱- ۱- پاسخ استعلامیه شماره……………………. مورخ…………………..ثیت منطقه …………

۲- گواهی مالیاتی شماره ……………. مورخ…………………… سر ممیزی

۱۰

٣- سطح شهر شماره……………………. و نوسازی شماره…………………….. و گواهی پایان ساختمان شماره…………………… ملحوظ و مقبول متعاوض.

(پ درباره معوض) ۱- پاسخ استعلامیه شماره

مورخ………….. ثبت منطقه ……………

۲- گواهی مالیاتی شماره………………. مورخ ………………….. سر ممیزی

۱۰

۳- سطح شهر شماره……………….. و نوسازی شماره…………………….. و گواهی پایان ساختمان شماره…………………….. ملحوظ و مقبول متعاوض.

تاريخ قرارداد نظارت بر عملیات ساختمانی

شماره قرارداد ……………….

تاریخ قرارداد …………………..

این قرارداد بین خانم / آقای …………………. نام پدر ………………….. شماره ملی ……………. شغل ………………. ساکن: ……………. تلفن ………………….. بعنوان صاحب کار ………………. و خانم / آقای مهندس ……………….. نام پدر ………………… شماره ملی ……………. شماره پروانه اشتغال …………………… ساكن ……………….. تلفن …………………. بعنوان مهندس ناظر، ……………….. ساختمان با اسکلت …………………. به تعداد …………………. طيقه جهت کاربری …………………….. واقع در …………………. با شرایط مندرج در زیر منعقد می گردد

ماده ۱- موضوع قرارداد: نظارت بر عملیات ساختمانی (طبق مفاد شیوه نامه ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی ساختمان(

اوفه مصوب سال جاری تعیین و به حساب سازمان نظام مهندسی توسط مالک واریز خواهد شد.

ماده ۳- مدت قرارداد: از تاریخ …………….. (تاریخ عقد قرارداد) به مدت دو سال شمسی بوده و در صورتی که نظارت کارهای ساختمانی نیاز به زمانی بیش از زمان فوق باشد، ناظر موظف است حداکثر دو ماه مانده به پایان مدت قرارداد مراتب را به صاحب کار، سازمان نظام مهندسی، مراجع صدور پراونه اعلام و از سازمان نظام مهندسی درخواست تمدید قرارداد با صاحب کار را نماید .

ماده ۴- وظایف ناظر: طبق بند ۲-۱۳ شیوه نامه ماده ۳۳، ناظر ساختمان مكفند عملیات ساختمانی را که توسط مجری و تحت نظارت آنها احداث میشود در حیطه صلاحیت مندرج در پروانه خود را لحاظ انطباق ساختمان با مشخصات مندرج در پروانه، نقشه های محاسبات و مشخصات فنی منضم به آن و مقررات ملی ساختمان براساس شرح خدمات مصوب مهندسان رشته ساختمان نظارت کرده و در پایان کار مطابقت عمليات اجرایی ساختمان را با مدارک فوق برابر گزارشات مندرج در ماده ۸ گواهی نماید. ناظران هماهنگ کننده هر ساختمان باید گزارش پایان هر یک از مراحل اصلی کار خود و سایر ناظران را به مرجع صدور پروانه ساختمان و سازمان نظام مهندسی ساختمان تسلیم نماید .

ماده ۵- وظایف صاحب کار (مالک ): طبق ماده هفتم فصل سوم شیوه نامه ماده ۳۳، مالک یا صاحب کار برای انجام امور ساختمانی خود مکلفند، از مجری استفاده نمایند. مجری نماینده فتی صاحب کار در اجرای ساختمان بوده و پاسخگوی تمامی مراحل اجرای کار به ناظر یا ناظران و دیگر مراجع کنترل ساختمان می باشد، طبق بند ۴-۱-۷- فصل سوم، رعایت اصول ایمنی و حفاظت کارگاه و ساختمانهای پیرامون آن و همچنین رعایت مسائل زیست محیطی کارگاه و سایر بند

۷ – ۱ – ۱ لغایت ۴-۱۵-۱-۷ جزء وظایف و مسولیت های مجری ساختمان بوده و عدم انتخاب و معرفی مجری ساختمان توسط صاحب کار هیچ گونه مسئولیتی بر ناظر ساختمان ایجاد نمی نماید.

ماده ۶- درصورت عدم وجود مجری ساختمان، صاحب کار مکلف است قبل از هرگونه عملیات اجرایی، اعم از خاکبرداری و خاکریزی شروع عملیات ساختمانی، اجرای پی سازی قبل از بتن ریزی، اجرای اسکلت بندی و سقف های ساختمان قبل از بتن ریزی، اجرای سفت کاری، نازک کاری را تا حداقل ۲۴ ساعت قبل از عملیات به ناظر اطلاع دهند و در صورت عدم اطلاع مالک یا مجری، گزارشات عدم تطبيق عملیات با مشخصات فنی و نقشه اجرایی توسط ناظر به سازمان نظام مهندسی ارسال میگردد.

ماده ۷- چنانچه بدلیل پایان یافتن مدت قرارداد با فسخ یا ابطال آن و یا فوت، حجر، ناتوانی ناظر حقیقی « در صورت تایید مراجع قانونی » یا سلب صلاحیت قانونی وی و نظایر آن، ادامه کار ناظر غیر ممکن شود، عملیات ساختمانی توسط مجری

خواهد بود.

ماده ۸- مراحل گزارشات ساختمان

۱- گزارش وضعیت همجواری محل ساختمان و اعلام شروع عملیات ساختمانی

۲-گزارش تایید تحکیم و پایداری سازی همجواری و پایان پی سازی

۳-گزارش پایان اسکلت بندی و سقف های ساختمان

۴-گزارش پایان سفت کاری ساختمان

به گزارش پایان عملیات نازک کاری ساختمان

۶-گزارش پایان عملیات اجرای ساختمان

ماده ۹ – این قرارداد در هر زمان با یک ماه اطلاع قبلی بر اساس ضوابط مندرج در شیوه نامه ماده ۳۳، قابل فسخ خواهد بود.

حكم واحد دارند.

نام و امضاء مهندس ناظر ……………………. نام وامضاء صاحب کار …………………… نام و امضاء سازمان نظام مهندسی …………………..

نسخه اول: ناظر ۱۰۰۰۰ نسخه دوم: صاحب کار…………. نسخه سوم: نظام مهندسی ۱۰۰ج: نوع پوشش سقف – طبق نقشه های مربوطه از ورق شادولاین گالوانیزه، به ضخامت ۷

. ۵ میلیمتر می باشد.

د: ایزولاسیون، پشم و شیشه ۲ اینچ با کرافت و توری مرعی زیر آن از نوع ۵

/ ۸ در ۲۴ یا ۳ / ۴ در ۲۲ خواهد بود.

توضیح: تهیه مواد اولیه مورد نیاز قرارداد کلا به استثناء بند ج و د به عهده فروشنده است ولی خریدار همکاری های لازم را در این رابطه خواهد نمود، بدون اینکه برای او ایجاد نماید.

ماده ۳- محاسبات و مشخصات فنی :

الف: مشخصات فنی قطعات ساختمانی فوق الذکر که نقشه های آن منضم به این قرارداد است بر اساس استانداردهای…………………. محاسبه گردیده است.

پ: بار های زنده (بار برف و باد) طبق استاندارد شماره ۵۱۹ وزارت اقتصاد موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و مطابق جدول ذیل و بنا به درخواست خریدار ساختمان پیشنهاد و مورد تائید خریدار قرار گرفته است.

بار برف – ۲۵ – ۱۰۰ – ۱۵۰|

فشار برف – ۷۵ – ۱۰۰ – ۱۰۰

کار گرفته شده اند عمر مفید اسکلت ها حداقل ۲۰ سال می باشد که فروشنده آن را تضمین می نماید مشروط بر اینکه شرایط نگه داری از طرف خریدار کاملا رعایت شود.

ماده ۴ساخت و نگه داری۔

پیمانکار با استفاده از جدول زمان بندی شده که به تائید طرفین رسیده است و جزء ضمایم قرارداد می باشد) در مدت موضوع پیمان نسبت به ساخت و تحویل آن اقدام لازم خواهد نمود.

ماده ۵- زمان تحویل:

پیمانکار بعد از مبادله قرارداد و دریافت چک پیش پرداخت (در صورتی که چنین پرداختی صورت گرفته باشد )ظرف مدت………………….. روز از تاریخ تائید نقشه ها توسط کارفرما و بر اساس برنامه زمان بندی ارائه شده که به تائید طرفین رسیده است جدول شماره ۲که جزء ضمائم قرارداد می باشد) نسبت به تهیه و ساخت………………….. دستگاه اسکلت فلزی اقدام خواهد کرد.

تبصره ۱- پیمانکار موظف است حداکثر دو هفته پس از میادله قرارداد نسبت به تهیه و تحويل نقشه های اجرایی مربوط به خریدار اقدام نماید. در صورت عدم تحویل نقشه ها در موعد مقرر جریمه دیرکرد طبق تبصره ۲ این ماده تعلق می گیرد.

تبصره ۲- پیمانکار موظف است در مدت پیمان و بر اساس جدول زمان بندی شماره ۲ اقدام به ساخت و تحویل اسکلت ها بنماید. در پایان مدت قرارداد چنانچه پیمانکار نتوانسته باشد قسمتی از تعهدات خود را انجام دهد خریدار می تواند به ازاء هر روز تاخیر (یک درصد) مبلغ باقیمانده موضوع قرارداد را به عنوان خسارت از ضمانت نامه کسر نماید و چنانچه تاخیر از………….. روز ماه تجاوز نماید خریدار حق دارد ضمن فسخ قرارداد کلیه تضمین های سپرده شده را به نفع خود ضبط و وصول نماید.

ماده ۶- ضمانت حسن اجرای تعهدات:

نامه حسن اجرای تعهدات که به صورت ۱- تضمین نامه بانکی ۲- سفته به امضای مجاز شرکت که معادل ۵. مبلغ کل موضوع قرارداد می باشد را تسليم کارفرما نماید و درصورتیکه پیمانکار از اجرای هر یک از تعهدات خود تخلف نماید خریدار می تواند طبق قوانین مملکتی اسناد تضمینی را تا میزان خسارت وارده طبق مفاد قرارداد به نفع خود ضبط و وصول نماید.

تبصره ۱- اسناد تضمینی ماده فوق پس از تحویل قطعی موقت کليه موضوع قرارداد به فروشنده مدسترد خواهد شد.

ماده ۷- بهای موضوع قرارداد و شرایط پرداخت:

الف: جمع مبلغ کل بها موضوع قرارداد عبارت است از: به حروف………………… و به عدد………………… ریال…………. مبلغ کل قرارداد به عنوان پیش پرداخت بعد از مبادله قرارداد در مقابل اخذ ضمانت نامه پیش به صورت تضمين نامه بانکی ، سفته با امضای مجاز شرکت به پیمانکار پرداخت خواهد گردید.

تبصره: از صورت وضعیت های موقت ماهانه ٪ مبلغ صورت وضعیت بایت استهلاك………………. پیش پرداخت کسر شده به نحوی که پس از پرداخت بهای آخرین صورت وضعیت مبلغ پیش پرداخت مستهلک گردد. بعد از استهلاک کامل پیش پرداخت ضمانت نامه به فروشنده مدسترد می گردد.

ج: مبلغ ۳۰٪ قیمت قطعات ساخته شده بعد از ساخت و تحویل قطعات در محل کار و بر اساس صورت جلسه های تنظیمی در وجه فروشنده پرداخت خواهد گردید.

د: ۷۰% مابقی بعد از تحویل به خریدار در محل کار و بر اساس صورت حساب تنظیمی پرداخت خواهد شد. در صورتیکه کلیه قطعات و مصالح تحویلی کامل باشد.

به عنوان تضمين حسن انجام کار کسر که نصف این مبلغ پس از تصویب صورت وضعیت قطعی و نصف دیگر آن بلافاصله پس از پایان دوره تضمین و تنظیم صورت جلسه تحويلماده ۸- دوره تضمین :

مرغوبیت قطعات و چگونگی ساخت……………. دستگاه اسکلت فلزی به مدت ۱۲ ماه از تاریخ تحویل قطعات و تنظیم صورت جلسه تحویل موقت کار از طرف پیمانکار تضمین می گردد که در این مدت پیمانکار تعهد می نماید هر گونه نواقص و معایب موجود را که مربوط به ساخت قطعات بوده و ناشی از استفاده غیر صحیح عوامل کارفرما نباشد با نظر دستگاه نظارت کارفرما برطرف نماید. بدیهی است تحویل قطعی پس از پایان دوره تضمین و تنظیم صورت جلسه رفع نواقصی انجام خواهد پذیرفته

ماده ۹- تغییر مقادیر کار

کارفرما می تواند با شرایط همین قرارداد تا حدود ۲۵% از موضوع معامله را کسر و یا افزایش دهد در هر حال مراتب باید ظرف مدت…………….. روز / ماه کتبأ به اطلاع پیمانکار برسد که در این صورت مدت تحویل نیز به همان نسبت تغییر خواهد کرد.

ماده ۱۰- دستگاه نظارت

نظارت بر اجرای تعهداتی که پیمانکار طبق مفاد قرارداد تقيل نموده است به عهده………………….. که دستگاه نظارت نامیده می شود خواهد بود.

ماده ۱۱- حل اختلافات:

رو فروشنده اختلافی بروز نماید و نتوانند از راه توافق حل نمایند نظر………………….. در مورد مسئله برای طرفین لازم الاتباع است. فروشنده ملزم است که تا حل اختلافات تعهداتی را که به به تشخیص خود دست به فروشنده عمل خواهد نمود.

ماده ۱۲ – ماليات

هر گونه مالیات و کسورات قانونی متعلق به این قرارداد بر عهده پیمانکار است. که بر اساس قوانین تعیین و همراه سایر کسورات قانونی از صورت وضعیت های ارائه شده کسر خواهد شد.

ماده ۱۳- فسخ در صورت عدم اجرای صحیح و یا تخلف از هر یک از مواد قرارداد از سوی پیمانکار کارفرما حق خواهد داشت در هر مرحله از کار پس از اعلام به فروشنده قرارداد را فسخ و نسبت به وصول تضمین به منظور تامین خسارت و مطالبات خود اقدام نماید

ماده ۱۴ – نشانی دقیق متعهد و متعهد له :کلیه مکاتبات و ابلاغیات قانونی به نشانی فوق ارسال خواهد شد. طرفین قرارداد باید در صورت تغییر نشانی مراتب را ظرف مدت ………. روز کتبا به طرف دیگر اعلام نماید تا زمانی که نشانی جدید به طرف دیگر قرارداد ابلاغ نشود کلیه نامه ها و ابلاغیه های ارسالی به نشانی های تعیین شده ارزش و اعتبار قانونی خواهد داشت.

ماده ۱۵- ضمائم قرارداد: ضمائم این قرارداد که نزد طرفین قرارداد باقی می ماند و جز لاینفک آن است عبارت است:

١- نقشه های اجرایی………………. ۲ – جداول

ظیم شده که پس از امضا طرفین قرارداد، یک نسخه نزد خریدار و یک نسخه نزد فروشنده باقی خواهد ماند و کلیه نسخ این قرارداد، حکم واحد دارد.

کارفرما * پیمانکار

image
JM
نویسنده این مطلب

مهدی حنیور

ارسال دیدگاه

کاربر عزیز برای ارسال دیدگاه ابتدا باید عضو یا وارد شوید

عضویت / ورود
 
دیدگاه ها
این مطلب نظری ندارد