کاربر گرامی به وب سایت دادسرا یار خوش آمدید | برای استفاده کامل از امکانات سایت عضو یا وارد شوید

وکیل توهین و فحاشی در شیراز+مشاوره تلفنی 24 ساعته فوری و رایگان

شما در حال مشاهده مطلب مذکور در بخش مقالات سایت می باشید

وکیل توهین و فحاشی در شیراز+مشاوره تلفنی 24 ساعته فوری و رایگان

وکیل توهین و فحاشی در شیراز+مشاوره تلفنی 24 ساعته فوری و رایگان

وکیل توهین و فحاشی در شیراز

وکیل پایه یک و مشاور حقوقی

خداوردی حنیور

09225192408

 

جرم توهین چیست؟

همانگونه که ذکر شد، جرم توهین، یکی از جرایمی است که حیثیت افراد را هدف قرار می دهد. توهین از لحاظ لغت از ریشه و – ه – ن گرفته میشود در زبان فارسی به معنای سست کردن و ضعیف کردن و خوار و خفیف کردن است.

در اصطلاح، این لغت در معنایی به کار برده می شو که به هر شکل از جمله گفتار، رفتار، اشاره و یا نوشتار، موجب ضعیف شدن و خوار و خفیف شدن حیثیت افراد در نظر عموم جامعه گردد.

این عمل، نه تنها از دیدگاه قانونی و حقوقی، بلکه از دیدگاه اخلاقی و حتی دینی و مذهبی نیز کاری ناپسند است.

همچنین شما عزیزان میتوانید با راهنمایی از وکیل در شیراز نیز راه خود را بهتر و مفید تر بیابید

توهین در اسلام

خداوند در قرآن کریم، عمل عیب گویان و هزره زبانان و بد زبانان را عیب شمرده و ناپسند دانست   است:‌«وَلَا تَسُبُّوا الَّذِینَ یَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّهِ فَیَسُبُّوا اللَّهَ عَدْوًا بِغَیْرِ عِلْمٍ کَذَلِکَ زَیَّنَّا لِکُلِّ أُمَّهٍ عَمَلَهُمْ ثُمَّ إِلَى رَبِّهِم مَّرْجِعُهُمْ فَیُنَبِّئُهُم بِمَا کَانُوا یَعْمَلُونَ:

(ای مؤمنان) به معبود ها و بت­ هائی که به جز خدا می­پرستند، دشنام ندهید تا آنان (بر سر خشم آیند) تجاوزکارانه و جاهلانه خدای را دشنام دهند؛ همان­گونه (که معبودها و بت­ها را در نظر اینان آراسته­ ایم) برای هر ملت و گروهی کردارشان را آراسته ­ایم (هر کسی کار خود را زیبا می­بیند، بزهکار بر اثر تکرار گناه، قبح آن در نظرش زدوده می­شود و بر اثر وسوسۀ شیطانی و نفسانی زشت، زیبا متجلی می­گردد) عاقبت بازگشت آنها به سوی پروردگارشان است و خداوند آنان را از آنچه کرده­اند، آگاه می­سازد (بالاخره خداوند پاداش نیکان و جزای بدان را خواهد داد)» (انعام، ۱۰۸)

حضرت علی علیه السلام نیز، اصحاب خود را که در جنگ صفین به معاویه و پیروانش دشنام میدادند با ذکر این عبارت که من دوست ندارم شما اهل فحاشی باشید، از دشنام گویی و بدگویی و بد زبانی باز داشته است.

جرم توهین ساده به چه معناست؟

جرم توهین که متاسفانه به علت ضعبف شدن بنیان های اخلاقی و پایین آمدن آستانه تحمل مردم، از نظر وقوع بسیار رو به  افزایش است، از اقسام مختلفی برخوردار است. جرم توهین ساده یکی از اقسام آن است که در ادامه به بررسی آن می پردازیم

ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی می گوید: توهین به افراد از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک، چنانچه موجب حد قذف نباشد، به مجازات شلاق تا (۷۴) ضربه و یا پنجاه هزار‌ تا یک میلیون ریال جزای نقدی خواهد بود.

در حقیقت در این ماده قانونی اقدام به تعریف جرم توهین نشده است. اگربخواهیم به نوعی نوهین ساده را تعریف نماییم باید گفت که جرم توهین ساده  که با استفاده یک رفتار مادی و فیزیکی رخ میدهد و این رفتار فیزیکی می تواند گفتار، رفتار و یا نوشتار و یا هر شکل دیگری باشد جرم توهینی است که هیچ یک ویژگی هایی که مجازات جرم توهین را تشدید میکند، به همراه نداشته باشد.

در حقیقت برای اینکه بفهمیم که جرم توهین ساده چیست، باید ابتدا به ساکن دریابیم که چه ویژگی هایی جرم توهین را تشدید میکند و سپس توهینی که فاقد این ویژگی ها باشد، جرم توهین ساده است.

الف: توهین به مقام معظم رهبری

در قانون این طور آمده است که  هرکس به حضرت امام خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی رضوان ‌الله علیه و مقام معظم رهبری به‌ نحوی از انحا اهانت نماید، به حبس از ۶ ماه تا ۲ سال محکوم خواهد شد.

عبارت نحوی از انحا به این موضوع اشاره دارد که این توهین به هر شکلی اگر اتفاق بافتد، شامل این ماده شده و از مجازاتی سنگین تر از مجازات توهین ساده برخوردار است.

ب: توهین به سایر کارکنان و مقامات دولتی ایران

هر کس با توجه به سمت شخص، به یکی از روسای سه قوه یا معاونان رئیس‌جمهور یا وزرا یا یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی یا نمایندگان مجلس خبرگان یا اعضای شورای نگهبان یا قضات یا اعضای دیوان محاسبات یا کارکنان وزارتخانه‌ها و موسسات و شرکت‌های دولتی و شهرداری‌ها در حال انجام وظیفه یا به سبب آن توهین نماید به ۳ تا ۶ ماه حبس و یا تا ۷۴ ضربه شلاق و یا پنجاه هزار تا یک میلیون ریال جزای نقدی محکوم می‌شود.»

در رابطه با این دسته از توهین باید گفت که توهین باید با توجه به سمت آن مقام صورت گیرد. یعنی شخص توهین کننده باید آگاه باشد که مثلا آقای الف همان قاضی مربوطه است و همچنین توهین باید در حین انجام وظیفه صورت گیرد و یا اگر در حین انجام وظیفه صورت نگیرد، به علت آن وظیفه صورت گیرد. در غیر این صورت و در شرایطی که هر یک از ویژگی ها وجود نداشته باشد، توهین توهین ساده است.

 

به درخواست کاربران به صورت ازمایشی چند نمونه قرارداد قرار میدهیم.

قرارداد ارزیابی امنیت شبکه

ماده ۱: مقدمه

با توجه به گسترش روزافزون شبکه های کامپیوتری در سازمانهای مختلف دولتی و خصوصی در کشور و اتصال آنها به شبکه جهانی اینترنت مسئله امنیت شبکه ها و پایگاه های داده امری ضروری است که تمامی مدیران فناوری این مراکز باید به آن توجه خاصی مبذول نمایند. یکی از ملزومات اساسی برای پیشگیری عملیات نفوذ به شبکه، ارزیابی شبکه توسط یک گروه یا شرکت مورد اعتماد و یا طرف قرارداد است. این شرکت در شرایط یکسان با نفوذگران ، با دریافت یک آدرس اینترنتی راههای نفوذ به آن را بررسی، شناسایی و گزارش می‌نماید.

هدف اصلی این قرارداد ارزیابی یک سایت اینترنتی است که در نتیجه آن میزان توانایی شرکت پیمانکار شناسایی می‌گردد تا در صورت برخورداری از توان بالا ، پروژه های دیگری در این زمینه به آن واگذار شود. از آنجایی که پیمانکار اعلام می دارد توانایی علمی و فنی و امکانات نرم افزاری و سخت افزاری لازم و همچنین امکان دسترسی به اطلاعات مورد نظر را دارا می‌باشد، قرارداد حاضر بر اساس ماده ۱۰ قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران و طبق شرایط ذیل بین طرفین منعقد می گردد.

ماده ۲: طرفین قرارداد

۲-۱- سازمان …………………. به نمایندگی آقای ……………….. به نشانی ……………. که منبعد در این قرارداد کارفرما نامیده می شود.

۲ – ۲- شرکت …………….. به نمایندگی آقای …………….. به نشانی ………….. که منبعد در این قرارداد پیمانکار نامیده می شود.

ماده ۳: موضوع قرارداد

۳-۱-ارزیابی وب سایت به آدرس الکترونیکی ……………که منبعد در این قرارداد وب سایت خوانده می شود، به منظور شناسایی حفره های امنیتی و راههای نفوذ به آن در قالب این قرارداد انجام می شود.

ماده ۴: زمان اجرای قرارداد

۴-۱- از تاریخ امضاء این قرارداد حداکثر به مدت چهار هفته میباشد که بنا به تشخیص کارفرما تا یک هفته قابل تمدید است.

ماده ۵: مبلغ قرارداد

۱-۵- هزینه اجرای طرح به مبلغ ……. ریال (معادل ………. تومان میباشد) که در پنج قسط برابر پرداخت می گردد. به جز پیش پرداخت که در ابتدا پرداخت می شود، هر قسط یک هفته پس از دریافت گزارش مربوطه پرداخت می گردد.

ماده ۶: تعهدات

۶-۱- کارفرما موظف است هزینه های پروژه را به موقع پرداخت نماید

۶-۲- پیمانکار موظف است گزارش کلیه مراحل و روشهای ارزیایی را در پایان هر هفته از زمان قرارداد کتبا به اطلاع کارفرما برساند.

۶-۳- کارفرما در صورت تشخیص توان پیمانکار در پروژه های مشابه دیگر از او کمک می گیرد.

۶-۴- پیمانکار اجازه هیچ گونه پرسش و کسب اطلاع مستقیم یا غیر مستقیم را از کاربران وب سایت (کارمندان) راجع به وب سایت ندارد.

ماده ۷: سایر شرایط

۶-۲- مسؤولیت هرگونه بهره برداری غیر مجاز و سوء استفاده از مفاد این قرارداد و وب سایت و اطلاعات مندرج در وب سایت که توسط هر فرد یا گروه انجام شود و علت آن تعمد با سهل انگاری پیمانکار باشد، بر عهده پیمانکار است.

۶-۳- کلیه اطلاعات مندرج در وب سایت و آدرسهای مندرج در این قرارداد محرمانه اند.

ماده ۸: کلیت قرارداد

این قرارداد مشتمل بر هشت ماده در دو نسخه با ارزش مساوی و یک پیوست (به عنوان جزء لاینکف

این قرارداد تنظیم و در تاریخ……………. به امضای طرفین رسید.

 

                                     پیوست شماره یک

 

جدول زمان بندی تحویل گزارشات و اقساط

  
ردیف                                         موضوع     تاریخ
۱پیش پرداخت  
۲دریافت گزارش نخست  
۳دریافت گزارش دوم و پرداخت قسط دوم  
۴دریافت گزارش سوم و پرداخت قسط سوم  
۵دریافت گزارش چهارم و پرداخت قسط چهارم  
۶پرداخت قسط پنجم  

 

قرارداد فروش بسته نرم افزاری

این قرارداد فی مابین گروه نرم افزاری ………….. به نمایندگی جناب آقای……………. که از این به بعد فروشنده نامیده می شود، از یک طرف و………………… که از این به بعد مشتری نامیده می شود از طرف دیگر، جهت فروش یک نسخه بسته نرم افزاری ……….. يا عنوان تجاری………………..منعقد می گردد.

ماده ۱) موضوع قرارداد:

فروش؛

  1. یک نسخه بسته نرم افزاری ………………….
  2. خدمات آموزش استفاده از نرم افزار
  3. خدمات پس از فروش یک ماهه

ماده ۲) مدت قرارداد:

مدت این قرارداد از تاریخ امضای قرارداد به مدت یک ماه

ماده ۳) تعهدات مشتری:

۱. پرداخت مبلغ ……………. ریال، بحروف ( …………………. ریال) معادل ……………….. تومان به صورت نقدی.

۲. رعایت حق کپی رایت در انحصار فروشنده – اعم از تجاری و غیر تجاری که به موجب آن نرم افزار معامله شده تحت قرارداد حاضر، تک کاربره – به معنی اینکه صرفا مجاز به نصب روی یک رایانه – می باشد.

۳. عدم اعمال هر گونه تغییرات و با بهره برداری جزئی یا کلی (در/ از ) Source نرم افزار، اعم از کپی، اقتباس، الگوبرداری، یادگیری ارتقاء، تولید مشتقات و غیره

۴. عدم واگذاری به غیر به هر شکل ممکن اعم از تجاری و غیر تجاری، انتفاعی و غیر انتفاعی

  1. تکمیل و ارسال فرم سنجش رضایت مشتری بشرح پیوست، در صورت تایید یا عدم تایید کارایی نرم افزار پس از طی دوره آزمایش (حداکثر هفت (۷) روز کاری پس از امضای قرارداد)

۶. مشتری تا قبل از اتمام دوره آزمایشی و ارسال فرم “سنجش رضایت مشتری” – به استثنای تولید نمونه آزمایشی حق هیچ گونه بهره برداری اعم از انتفاعی و غیرانتفاعی را دارا نمی باشد.

ماده ۴) تعهدات فروشنده:

  1. فروش و ارائه خدمات ذکر شده در ماده (۱)

۲. تعیین بازه زمانی آزمایش نرم افزار با توافق مشتری، جهت تایید نهایی توسط مشتری که در این قرارداد حداكثر ………………. (…) روز کاری -بجز روزهای پنج شنبه و تعطیل-پس از امضای قرارداد، می باشد.

ماده ۵) شرایط فسخ۔

طبق شرایط ذیل قراداد حاضر فسخ میگردد؛

۱، عدم رضایت مشتری از نرم افزار در پایان دوره آزمایشی تعیین شده در بند دوم ماده (۳)

تبصره شماره ۱: در صورت عدم ارسال فرم سنجش رضایت” از جانب مشتری به منزله اعلام رضایت مشتری می باشد.

  1. عدم رعایت تعهدات مشتری

تبصره شماره ۲: در صورت فسخ قرارداد، مبلغ مورد معامله، به مشتری عودت داده می شود. و در صورت هرگونه بهره برداری از نرم افزار کاتب اعم از انتفاعی یا غیر انتفاعی، مبلغ کارشناسی شده تحت عنوان هزینه خدمات، توسط مشتری به فروشنده پرداخت می گردد.

ماده ۶) قوه قاهره:

در صورت بروز مصادیق قوه قاهره طبق قوانین حاکم جمهوری اسلامی ایران اعمال و اجرا خواهد شد.

ماده ۷) سایر شرایط:

  1. تعمیرات و جبران خسارات در صورتیکه ناشی از عملکرد فروشنده باشد، بر عهده وی بوده و در غیر این صورت هیچ گونه مسئولیتی نخواهد داشته

٢. در صورت تشخیص طرفین قرارداد، یک نفر مرضی الطرفین به عنوان ناظر قرارداد انتخاب میگردد.

۳. طرف دوم (مشتری) قرارداد اعلام می دارد توانایی انجام موضوع قرارداد را دارد.

۴. هر گونه مسئولیت ناشی از عملکرد مشتری در نحوه انجام موضوع قرارداد بر عهده وی می باشد.

  1. طرف دوم ( مشتری) قرارداد اعلام می نماید مشمول قانون منع مداخله نبوده و ممنوع المعامله نمی باشد.
  2. هرگونه تغییر و یا اصلاحات از طریق تنظیم صورتجلسه و امضاء طرفین امکان پذیر بوده و لازم الاجراست.

ماده ۸) این قرارداد در ۸ ماده و دو تبصره و در دو نسخه واحد الاعتبارتنظیم، امضاء و مبادله شده که مفاد آن برای طرفین لازم الاجرا است

امضاء طرف اول (فروشنده)………………

امضاء طرف دوم (مشتری)…………….

قرارداد ارزیابی امنیت شبکه

ماده ۱: مقدمه

با توجه به گسترش روزافزون شبکه های کامپیوتری در سازمانهای مختلف دولتی و خصوصی در کشور و اتصال آنها به شبکه جهانی اینترنت مسئله امنیت شبکه ها و پایگاه های داده امری ضروری است که تمامی مدیران فناوری این مراکز باید به آن توجه خاصی مبذول نمایند. یکی از ملزومات اساسی برای پیشگیری عملیات نفوذ به شبکه، ارزیابی شبکه توسط یک گروه یا شرکت مورد اعتماد و یا طرف قرارداد است. این شرکت در شرایط یکسان با نفوذگران ، با دریافت یک آدرس اینترنتی راههای نفوذ به آن را بررسی، شناسایی و گزارش می‌نماید.

هدف اصلی این قرارداد ارزیابی یک سایت اینترنتی است که در نتیجه آن میزان توانایی شرکت پیمانکار شناسایی می‌گردد تا در صورت برخورداری از توان بالا ، پروژه های دیگری در این زمینه به آن واگذار شود. از آنجایی که پیمانکار اعلام می دارد توانایی علمی و فنی و امکانات نرم افزاری و سخت افزاری لازم و همچنین امکان دسترسی به اطلاعات مورد نظر را دارا می‌باشد، قرارداد حاضر بر اساس ماده ۱۰ قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران و طبق شرایط ذیل بین طرفین منعقد می گردد.

ماده ۲: طرفین قرارداد

۲-۱- سازمان …………………. به نمایندگی آقای ……………….. به نشانی ……………. که منبعد در این قرارداد کارفرما نامیده می شود.

۲ – ۲- شرکت …………….. به نمایندگی آقای …………….. به نشانی ………….. که منبعد در این قرارداد پیمانکار نامیده می شود.

ماده ۳: موضوع قرارداد

۳-۱-ارزیابی وب سایت به آدرس الکترونیکی ……………که منبعد در این قرارداد وب سایت خوانده می شود، به منظور شناسایی حفره های امنیتی و راههای نفوذ به آن در قالب این قرارداد انجام می شود.

ماده ۴: زمان اجرای قرارداد

۴-۱- از تاریخ امضاء این قرارداد حداکثر به مدت چهار هفته میباشد که بنا به تشخیص کارفرما تا یک هفته قابل تمدید است.

ماده ۵: مبلغ قرارداد

۱-۵- هزینه اجرای طرح به مبلغ ……. ریال (معادل ………. تومان میباشد) که در پنج قسط برابر پرداخت می گردد. به جز پیش پرداخت که در ابتدا پرداخت می شود، هر قسط یک هفته پس از دریافت گزارش مربوطه پرداخت می گردد.

ماده ۶: تعهدات

۶-۱- کارفرما موظف است هزینه های پروژه را به موقع پرداخت نماید

۶-۲- پیمانکار موظف است گزارش کلیه مراحل و روشهای ارزیایی را در پایان هر هفته از زمان قرارداد کتبا به اطلاع کارفرما برساند.

۶-۳- کارفرما در صورت تشخیص توان پیمانکار در پروژه های مشابه دیگر از او کمک می گیرد.

۶-۴- پیمانکار اجازه هیچ گونه پرسش و کسب اطلاع مستقیم یا غیر مستقیم را از کاربران وب سایت (کارمندان) راجع به وب سایت ندارد.

ماده ۷: سایر شرایط

۶-۲- مسؤولیت هرگونه بهره برداری غیر مجاز و سوء استفاده از مفاد این قرارداد و وب سایت و اطلاعات مندرج در وب سایت که توسط هر فرد یا گروه انجام شود و علت آن تعمد با سهل انگاری پیمانکار باشد، بر عهده پیمانکار است.

۶-۳- کلیه اطلاعات مندرج در وب سایت و آدرسهای مندرج در این قرارداد محرمانه اند.

ماده ۸: کلیت قرارداد

این قرارداد مشتمل بر هشت ماده در دو نسخه با ارزش مساوی و یک پیوست (به عنوان جزء لاینکف

این قرارداد تنظیم و در تاریخ……………. به امضای طرفین رسید

 

                                     پیوست شماره یک

 

جدول زمان بندی تحویل گزارشات و اقساط

  
ردیف                                         موضوع     تاریخ
۱پیش پرداخت  
۲دریافت گزارش نخست  
۳دریافت گزارش دوم و پرداخت قسط دوم  
۴دریافت گزارش سوم و پرداخت قسط سوم  
۵دریافت گزارش چهارم و پرداخت قسط چهارم  
۶پرداخت قسط پنجم  

 

قرارداد فروش بسته نرم افزاری

این قرارداد فی مابین گروه نرم افزاری ………….. به نمایندگی جناب آقای……………. که از این به بعد فروشنده نامیده می شود، از یک طرف و………………… که از این به بعد مشتری نامیده می شود از طرف دیگر، جهت فروش یک نسخه بسته نرم افزاری ……….. يا عنوان تجاری………………..منعقد می گردد.

ماده ۱) موضوع قرارداد:

فروش؛

  1. یک نسخه بسته نرم افزاری ………………….
  2. خدمات آموزش استفاده از نرم افزار
  3. خدمات پس از فروش یک ماهه

ماده ۲) مدت قرارداد:

مدت این قرارداد از تاریخ امضای قرارداد به مدت یک ماه

ماده ۳) تعهدات مشتری:

۱. پرداخت مبلغ ……………. ریال، بحروف ( …………………. ریال) معادل ……………….. تومان به صورت نقدی.

۲. رعایت حق کپی رایت در انحصار فروشنده – اعم از تجاری و غیر تجاری که به موجب آن نرم افزار معامله شده تحت قرارداد حاضر، تک کاربره – به معنی اینکه صرفا مجاز به نصب روی یک رایانه – می باشد.

۳. عدم اعمال هر گونه تغییرات و با بهره برداری جزئی یا کلی (در/ از ) Source نرم افزار، اعم از کپی، اقتباس، الگوبرداری، یادگیری ارتقاء، تولید مشتقات و غیره

۴. عدم واگذاری به غیر به هر شکل ممکن اعم از تجاری و غیر تجاری، انتفاعی و غیر انتفاعی

  1. تکمیل و ارسال فرم سنجش رضایت مشتری بشرح پیوست، در صورت تایید یا عدم تایید کارایی نرم افزار پس از طی دوره آزمایش (حداکثر هفت (۷) روز کاری پس از امضای قرارداد)

۶. مشتری تا قبل از اتمام دوره آزمایشی و ارسال فرم “سنجش رضایت مشتری” – به استثنای تولید نمونه آزمایشی حق هیچ گونه بهره برداری اعم از انتفاعی و غیرانتفاعی را دارا نمی باشد.

ماده ۴) تعهدات فروشنده:

  1. فروش و ارائه خدمات ذکر شده در ماده (۱)

۲. تعیین بازه زمانی آزمایش نرم افزار با توافق مشتری، جهت تایید نهایی توسط مشتری که در این قرارداد حداكثر ………………. (…) روز کاری -بجز روزهای پنج شنبه و تعطیل-پس از امضای قرارداد، می باشد.

ماده ۵) شرایط فسخ۔

طبق شرایط ذیل قراداد حاضر فسخ میگردد؛

۱، عدم رضایت مشتری از نرم افزار در پایان دوره آزمایشی تعیین شده در بند دوم ماده (۳)

تبصره شماره ۱: در صورت عدم ارسال فرم سنجش رضایت” از جانب مشتری به منزله اعلام رضایت مشتری می باشد.

  1. عدم رعایت تعهدات مشتری

تبصره شماره ۲: در صورت فسخ قرارداد، مبلغ مورد معامله، به مشتری عودت داده می شود. و در صورت هرگونه بهره برداری از نرم افزار کاتب اعم از انتفاعی یا غیر انتفاعی، مبلغ کارشناسی شده تحت عنوان هزینه خدمات، توسط مشتری به فروشنده پرداخت می گردد.

ماده ۶) قوه قاهره:

در صورت بروز مصادیق قوه قاهره طبق قوانین حاکم جمهوری اسلامی ایران اعمال و اجرا خواهد شد.

ماده ۷) سایر شرایط:

  1. تعمیرات و جبران خسارات در صورتیکه ناشی از عملکرد فروشنده باشد، بر عهده وی بوده و در غیر این صورت هیچ گونه مسئولیتی نخواهد داشته

٢. در صورت تشخیص طرفین قرارداد، یک نفر مرضی الطرفین به عنوان ناظر قرارداد انتخاب میگردد.

۳. طرف دوم (مشتری) قرارداد اعلام می دارد توانایی انجام موضوع قرارداد را دارد.

۴. هر گونه مسئولیت ناشی از عملکرد مشتری در نحوه انجام موضوع قرارداد بر عهده وی می باشد.

  1. طرف دوم ( مشتری) قرارداد اعلام می نماید مشمول قانون منع مداخله نبوده و ممنوع المعامله نمی باشد.
  2. هرگونه تغییر و یا اصلاحات از طریق تنظیم صورتجلسه و امضاء طرفین امکان پذیر بوده و لازم الاجراست.

ماده ۸) این قرارداد در ۸ ماده و دو تبصره و در دو نسخه واحد الاعتبارتنظیم، امضاء و مبادله شده که مفاد آن برای طرفین لازم الاجرا است

امضاء طرف اول (فروشنده)………………

امضاء طرف دوم (مشتری)…………….

image
JM
نویسنده این مطلب

مهدی حنیور

ارسال دیدگاه

کاربر عزیز برای ارسال دیدگاه ابتدا باید عضو یا وارد شوید

عضویت / ورود
 
دیدگاه ها
این مطلب نظری ندارد